۲۲ خرداد ۱۴۰۲ - ۰۷:۴۳
کد خبر: ۷۳۶۰۳۱
مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران خراسان خواستار شد؛

لزوم تسریع مجازات قاتل شهید الداغی

لزوم تسریع مجازات قاتل شهید الداغی
خراسان - حجت الاسلام حسن زاده ضمن اعلام پویش ملی کاروان خودرویی به مناسبت چهلمین روز شهادت جوان غیرتمند سبزواری، خواستار تسریع روند رسیدگی به پرونده قاتل و مجازات وی شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان، حجت الاسلام مهدی حسن‌زاده نامقی، مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران خراسان رضوی بیان داشت: روز ۲۵ خردادماه، کاروان خودرویی غیرت از تهران حرکت خود را آغاز کرده و پس از برگزاری مراسمی در سمنان، همراه با کاروان سمنان، تا مشهد ادامه مسیر داده و پس از حضور در آئینی ویژه این شهید در مشهد مقدس، عصر پنجشنبه با حضور کاروان مشهد و دیگر شهرستان ها در گلزار شهدای سبزوار بر مزار شهید الداغی حاضر شوند.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران خراسان رضوی ضمن بیان چند خاطره از نزدیکان وی نسبت به رفتار و کردار این شهید در مسائل مختلف بیان داشت: جمع آوری دلنوشته های مردم نسبت این شهید بزرگوار و خاطرات خانواده شهید در قالب ۲ کتاب مجزا و ساخت مستند شهید غیرت از دیگر فعالیت‌های در دست اقدام بنیاد شهید و امور ایثارگران خراسان رضوی است.

وی افزود: حضور گسترده مردم سبزوار در آئین تشییع شهید الداغی بی سابقه بود، این رویداد و عزت یافتن در میان مردم اتفاقی نیست و ناشی از حرکت غیرتمندانه و نیز ویژگی‌های شاخص شهید در طول زندگی او بوده است.

حجت الاسلام حسن زاده در ادامه گفت: تأخیر پیش‌آمده در مجازات قاتلان شهید الداغی در سبزوار قابل قبول نیست و موجب جری شدن و گستاخی بیشتر تعدی کنندگان به نوامیس و اراذل و اوباش می‌شود.

وی افزود: در آئین تشییع شهید الداغی در سبزوار، به عنوان یک مطالبه عمومی از قوه قضائیه درخواست شد تا محاکمه و اجرای حکم عاملان شهادت این شهید بزرگوار را تا پیش از مراسم چهلم وی نهایی کند.

مدیرکل بنیاد شهید و امورایثارگران خراسان رضوی بیان داشت: یکی از ضاربان شهید الداغی سابقه اتهام و ارتکاب قتل داشته است، از طرفی جرم متهمان محرز است و عملی مانند چاقوکشی و ضرب و شتم، تخلف سنگینی محسوب می شود چه برسد به اینکه یک جوان در این میان به شهادت رسیده باشد.

وی افزود: اقدام شهید الداغی در دفاع غیرتمندانه از دختران در برابر اراذل و مزاحمان نوامیس در سبزوار و شهادت وی در این ماجرا، زمانی رخ داد که هشتگ «ما بی‌غیرتیم» در فضای مجازی در حال انتشار بود.

وی ادامه داد: ماجرای شهید الداغی عواطف ملت ایران را تحریک کرد و جامعه را متوجه موضوع عفاف و غیرت کرد، منظومه فعالیت‌ها و آئین‌های گرامیداشت برای زنده نگه داشتن یاد این شهید، پرچم خراسان رضوی و سبزوار را بالا برد و حماسه عزتمند سربداران را در دیار سبزوار زنده کرد.

حجت الاسلام حسن زاده با اشاره به برپایی کاروان خودرویی، آیین‌ها و اجرای یادمان و چهلم برای این شهید در استان و کشور گفت:بیعت با شهید الداغی به عنوان شهید غیرت، امیدآفرینی و اتحاد اقشار مردم در برابر دشمنان بر محور غیرتمندی از اهداف این کاروان خودرویی است.

وی در بیان جزئیات این پویش گفت: در بخش «روایت حضور» از شرکت‌کنندگان در مراسم چهلم شهید «حمیدرضا الداغی» دعوت شده است تا تصاویر، فیلم‌ها و دلنوشته‌های خود را از حضور در این مراسم با درج هشتگ «ما_هم_غیوریم» در فضای مجازی منتشر کنند.

وی ادامه داد: در بخش «روایت غیرت» نیز هم‌وطنانی که توفیق حضور در این مراسم معنوی را ندارند می‌توانند دل‌نوشته‌ها، تصاویر و تولیدات محتوایی متناسب با فضای مجازی خود را در پیام‌رسان‌های داخلی به آدرس maham_admin@ ارسال کنند ضمن اینکه به بهترین آثار جوایز و کمک‌هزینه سفر زیارتی تعلق می‌گیرد.

مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران خراسان رضوی چهار قرار خودرویی را به تفکیک زیر بیان کرد:

قرار اول: تهران- میدان امام حسین- بیست‌وسوم خردادماه - سه‌شنبه- ساعت ۱۷

قرار دوم: سمنان- گلزار شهدای امامزاده اشرف- بیست‌وچهارم خردادماه- چهارشنبه- ساعت ۱۷

قرار سوم: مشهد- گلزار شهدای بهشت رضا- بیست‌وپنجم خردادماه- پنج‌شنبه- ساعت ۱۰

قرار چهارم: سبزوار- گلزار شهدای مزار شهید غیرت- بیست‌وپنجم خردادماه- پنج‌شنبه- ساعت ۱۷

جواد رستمی
ارسال نظرات