۲۲ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۲:۲۹
کد خبر: ۷۳۶۰۴۶
آقامجتبی تهرانی:

امام رضا(ع) خود را مدیون زائرانش می‌داند

امام رضا(ع) خود را مدیون زائرانش می‌داند
آیت‌الله آقا مجتبی تهرانی گفت: به فرموده امام رضا (ع): ما اهل بیتی هستیم‎ که اگر وعده‌‎ای به کسی دادیم، آن را دِین خودمان می‌‎بینیم و به آن ملتزم هستیم؛ همان‌‎طور که پیغمبراکرم (ص) نیز این‏گونه بود.

امروز ۲۳ ماه ذی القعده یکی از روزهای زیارت مخصوص امام رضا(ع) به حساب می آید که بنا به روایتی سالروز شهادت ایشان هم هست. مرحوم آیت‌الله آقا مجتبی تهرانی، استاد اخلاق در یکی از سخنرانی‌هایش در خصوص امام رضا(ع) اظهار داشت: روایتی از امام هشتم(ع) نقل شده که فرمودند: «إِنَّا أَهْلُ بَیْتٍ نَرَى وَعْدَنَا عَلَیْنَا دَیْناً کَمَا صَنَعَ رَسُولُ اللَّهِ» (بحارالأنوار، ج ۷۵، ص ۳۳۹ ـ مستدرک الوسائل، ج۸، ص۴۵۸). ما اهل بیتی هستیم‎ که اگر وعده‌‎ای به کسی دادیم، آن را دِین خودمان می‌‎بینیم و به آن ملتزم هستیم؛ همان‌‎طور که پیغمبراکرم (ص) نیز این‏گونه بود.

من مدیون شما هستم که آمدید مرا زیارت کردید!

وی ادامه داد: از امام هشتم(ع) وارد شده که حضرت به کسانی که مزار او را زیارت کنند، وعده داده‏‌اند که در حسّاس‌‎ترین موقعیّت‎‌ها به داد ایشان برسند. ما دنیا و آخرتمان را مدیون امام هشتم(ع) هستیم.

مجتبی تهرانی گفت: یکی از نعمت‎‌های بزرگ الهی برای ما این است که موفّق شدیم مزار او را زیارت کنیم. همه ما کم‌و‌بیش مدیون امام رضا(ع) هستیم. با این حال، حضرت می‌‎فرماید: من مدیون شما هستم که آمدید مرا زیارت کردید! امّا من جواب می‏‌دهم قربانت بروم! یا امام هشتم!(ع) چرا شما مدیون ما باشی؟! ما همه مدیون شما هستیم؛ هم در دنیا و هم در آخرت.

احسان قنبری نسب
منبع: فارس
ارسال نظرات