۲۶ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۵:۳۶
کد خبر: ۷۳۶۳۱۷
نماینده ولی فقیه در کاشان تأکید کرد؛

ضرورت ترویج ازدواج های آسان در جامعه

ضرورت ترویج ازدواج های آسان در جامعه
اصفهان – حجت الاسلام والمسلمین حسینی با تأکید بر اینکه جوانان ازدواج را آسان بگیرند، گفت: جامعه باید برای ترویج ازدواج‌های آسان اهتمام داشته باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، حجت الاسلام والمسلمین سید سعید حسینی امروز در خطبه‌های این هفته نماز جمعه کاشان که در مصلی بقیه الله الاعظم این شهرستان برگزار شد، با گرامیداشت ۲۶ یاد و خاطره شهدای مؤتلفه، گفت: شهیدان بخارایی، نیک نژاد، صفار هرندی و امانی هنگام اعدام در ۲۶ خرداد سال ۱۳۴۴ به دست رژیم طاغوت قرآن می‌خواندند.

وی همچنین با اشاره به سالروز شهادت دکتر چمران، افزود: شهید چمران دارای چنان جایگاهی بود که امام خمینی(ره) در فرمایشات خود بار‌ها اعلام کرد من دلتنگ شهید چمران می‌شوم.

نماینده ولی فقیه در کاشان مبارز انقلابی رسول زاده را نیز یکی از افتخارات شهرستان دارالمومنین کاشان دانست و یادآور شد: رهبر معظم انقلاب در دوران ریاست جمهوری در توصیف این مبارز انقلابی کاشان می‌فرماید من دلتنگ رسول زاده هستم.

وی در ادامه به تأسیس سازمان تبلیغات اسلامی اشاره کرد و با بیان اینکه تبلیغات می‌تواند انقلاب اسلامی را به دنیا صادر کند، اظهار داشت: رهبر معظم انقلاب می‌فرمایند، تمرکز بر تقویت ایمان و ایجاد امید در جامعه باشد.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی همچنین به تأسیس جهاد سازندگی به فرمان امام خمینی(ره) در سال ۵۸ اشاره کرد و با بیان اینکه امام خمینی(ره) جهاد سازندگی را برای محرومیت زدایی روستا‌های کشور تأسیس کرد، گفت: تأکید ایشان به این نهاد همزمان با کار عمران و آبادانی جهاد نفس و تقویت کشاورزی بود.

وی در ادامه با تبریک سالروز ازدواج حضرت فاطمه زهرا(س) با حضرت علی(ع) و با اشاره به این فرمایش رهبر معظم انقلاب مبنی بر اینکه اسلام به ازدواج آسان سفارش کرده است، افزود: ایشان می‌فرمایند چشم و هم چشمی جاهلانه باید تمام شود.

نماینده ولی فقیه در کاشان با تأکید بر اینکه جوانان باید ازدواج را آسان بگیرند، اظهار داشت: جوانانی که تصمیم به ازدواج آسان دارند هیچ مانعی نباید سد راه آن‌ها شود و هزینه سنگین را به آن‌ها تحمیل کند.

وی بر ترویج ازدواج آسان از جمله ازدواج دانشجویی در جامعه تأکید کرد و با بیان اینکه مسؤولان و تمامی اقشار جامعه باید به ترویج ازدواج‌های آسان اهتمام داشته باشند، گفت: ازدواج‌های دانشجویی از جمله ازدواج‌های موفقی است که براساس آمار ۹۴ درصد ازدواج‌های دانشجویی موفق بوده است./۱۳۰۷/

محمد ملک آبادی
ارسال نظرات