۱۰ تير ۱۴۰۲ - ۰۹:۰۵
کد خبر: ۷۳۷۱۹۰
امام جمعه موقت کاشان:

انسان همواره به دعا و عبادت نیازمند است

انسان همواره به دعا و عبادت نیازمند است
اصفهان - حجت الاسلام اسلامی تبار با بیان اینکه دینداری هزینه دارد و امام حسین(ع) هزینه سنگینی پرداخت، گفت: ما ادای دینداری می‌کنیم، اما حاضر نیستیم هزینه آن را بپردازیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، حجت الاسلام محمدرضا اسلامی تبار جمعه شب در ادامه تفسیر سوره مبارکه ابراهیم که در مسجد آیت الله رضوی کاشانی برگزار شد، گفت: حضرت ابراهیم(ع) به عنوان یک پیامبر اولوالعزم از جایگاه بالایی بین انبیای الهی برخوردار بود.

وی افزود: علاوه بر این حضرت ابراهیم(ع) یک پیامبر معصوم است که سیره و روش او برای ما به عنوان یک الگو مطرح بوده، برای ما تعیین تکلیف کرده و راه را برای ما روشن کرده است.

امام جمعه موقت کاشان ادامه داد: حضرت ابراهیم(ع) همچنین اشاره به فقر ذاتی انسان دارد که انسان ذاتا یک موجود نیازمند به خداوند است، از این رو انسان چنانچه در بالاترین مدارج کمال همچون حضرت ابراهیم(ع) هم که باشد، بازهم از دعا و نیایش و عبادت بی نیاز نیست.

حجت الاسلام اسلامی تبار با اشاره به اینکه انسان تا زنده است باید عبادت کند، گفت: ریسمان بین انسان و خدا، ریسمان عبادت و پرستش و عبودیت است و نباید قطع شود حتی اگر بالاترین انبیای الهی باشد.

وی با اشاره به اینکه حضرت ابراهیم(ع) در عرصه توحید و عبودیت مقام بالایی نزد خدا داشت، افزود: حضرت ابراهیم(ع) قهرمان توحید بود و توکل به خدا داشت و در مقابل بت پرستان ایستاد به غیر از خدا از هیچکس نمی‌ترسید و نفس را در مقابل خدا فدا کرد.

امام جمعه موقت کاشان با بیان اینکه دینداری هزینه دارد، اظهار داشت: ما ادای دینداری می‌کنیم، اما حاضر نیستیم هزینه آن را بپردازیم در حالیکه حضرت ابراهیم(ع) هزینه دینداری خود را پرداخت.

به گفته وی برخی اوقات انسان برای اینکه هزینه دینداری خود را بپردازد از برخی امکانات و رفاهیات محروم می‌شود و هجرت کند و از خانواده دور شود، حضرت ابراهیم(ع) با پرداختن هزینه دینداری مرد این میدان بود.

امام جمعه موقت کاشان ادامه داد: امام حسین(ع) هزینه سنگینی را برای دینداری پرداخت و اگر حضرت ابراهیم(ع)، اسماعیل را به قربانگاه برد و قربانی نکرد، اما امام حسین(ع) خود و اهل بیت خود را به قربانگاه برد و قربانی کرد./۱۳۰۷/

محمد ملک آبادی
ارسال نظرات