۱۳ خرداد ۱۴۰۲ - ۰۸:۲۳
کد خبر: ۷۳۵۵۱۸
امام جمعه موقت کاشان:

نباید خود را از خطر لغزش و انحراف مصون بدانیم

نباید خود را از خطر لغزش و انحراف مصون بدانیم
اصفهان - حجت الاسلام اسلامی تبار با بیان اینکه خطر انحراف همیشه برای همه وجود دارد، گفت: انسان درهر مقام و جایگاهی قراردارد نباید خود را از خطر لغزش و انحراف مصون بداند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، حجت الاسلام محمدرضا اسلامی تبار جمعه شب در ادامه تفسیر آیه ۳۵ سوره مبارکه ابراهیم که در مسجد آیت الله رضوی کاشانی برگزار شد، گفت: این دعای حضرت بیانگر این است که خطر انحراف همیشه وجود دارد.

وی انسان را همیشه در معرض لغزش و انحراف دانست و افزود: انسان در هر مقام و جایگاهی که قرار دارد نباید خود را از خطر لغزش و انحراف مصون بداند.

امام جمعه موقت کاشان ادامه داد: انسان در هیچ دوره‌ای نباید خود را از کید و مکر شیطان در امان بداند، چرا که برخی با وجود اینکه به مقامات بالای معنویت رسیدند، اما یک لحظه غفلت سبب انحراف و سقوط آن‌ها شد.

وی با بیان اینکه خطر انحراف برای همه وجود دارد، گفت: اگر فرزند پیامبر هم باشید خطر انحراف از هر چیزی به انسان نزدیک تر است، پسر حضرت نوح کارش به جایی رسید که خداوند به حضرت نوح می‌فرماید فرزند تو نیست.

حجت الاسلام اسلامی تبار خطر بت پرستی را تنها منحصر به بت‌های جامد ندانست و با اشاره به اینکه انسان‌ها نیز تبدیل به بت می‌شوند، افزود: بت ساختن از هر نوعی سبب انحراف مردم از مسیر توحید است.

وی ادامه داد: بت‌های جامد را به اندازه‌ای زیبا می‌ساختند که انسان را مجذوب خود و منحرف می‌کرد، از جمله بت گوساله سامری که به اندازه زیبا و هنرمندانه آن را ساخته بودند که از خودش صدا داشت و سبب انحراف مردم شد.

امام جمعه موقت کاشان افزود: گاهی نیز جهل انسان به اندازه‌ای قوی است که سبب می‌شود تکه سنگ و بتی را که هیچ توانی از خودش ندارد را پرستش کنند.

به گفته وی خداوند نیروی عقل به انسان داده تا چراغ راه او باشد، اما دچار عقل زدایی می‌شود و اگر از نیروی عقل خود به درستی استفاده نکند دست به کار‌هایی خواهد زد که نهایت جهل و ضد انسانی است.

حجت الاسلام اسلامی تبار با اشاره به اینکه حاکم شدن جهل در هر جامعه‌ای سبب انحراف و سقوط آن جامعه خواهد شد، گفت: جاهل به معنی بی سوادی نیست، انجام هر کار غیر عاقلانه‌ای جهل است.

وی ادامه داد: امروز کشور‌های پیشرفته‌ای همچون چین و ژاپن با وجود داشتن علم و تکنولوژی، بت پرستی در این کشور‌ها بیداد می‌کند.

امام جمعه موقت کاشان گفت: حضرت ابراهیم در دوره خودش هم با بت انسانی مانند نمرود و هم با بت‌هایی که با چوب و سنگ ساخته شده بود مقابله می‌کرد.

وی با بیان اینکه با وجود اینکه بت‌ها ذاتا توانایی ندارند، اما ابزار و وسیله‌ای برای انحراف هستند، اظهار داشت: امروز شبکه‌های ماهواره‌ای و گوشی‌های تلفن همراه هوشمند یکی از مهمترین ابزار فساد و انحراف است که کانون بسیاری از خانواده را متلاشی کرده است.

حجت الاسلام اسلامی تبار افزود: شبکه‌های ماهواره‌ای و تلفن‌های همراه هوشمند ابزار انحراف و خطر انحراف از توحید است که متأسفانه امروز وارد خانواده‌های ایرانی شده است.

به گفته وی خطر انحراف از توحید با ورود شبکه‌های ماهواره‌ای و تلفن‌های همراه هوشمند به خانه‌ها از هر خطری به نوجوانان و جوانان مسلمان ایرانی نزدیکتر است.

امام جمعه موقت کاشان گفت: تلفن‌های هوشمند اگر به خوبی مدیریت نشود، خطر انحراف از توحید را بیشتر از هر خطری نوجوانان و جوانان را تهدید می‌کند./۱۳۰۷/

محمد ملک آبادی
ارسال نظرات