۱۲ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۵:۰۱
کد خبر: ۷۳۵۴۹۸
امام جمعه موقت کاشان ابراز کرد؛

جدایی از ولایت، ریشه همه انحرافات

جدایی از ولایت، ریشه همه انحرافات
اصفهان -حجت الاسلام اسلامی تبار ولایت را بسیار مهم دانست و گفت: جامعه زمانی به سعادت خواهد رسید که بازگشت به اهل بیت (ع) داشته باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، حجت الاسلام محمدرضا اسلامی تبار صبح امروز در دعای ندبه در مرکز مهدیه کاشان، گفت: در دعای ندبه موضوع ولایت و انحراف مردم از ائمه اطهار و ولایت اهل بیت (ع) مطرح شده است.

وی ریشه همه انحرافات تا به امروز را جدایی مردم از ولایت اهل بیت (ع) دانست و افزود: همه گناهان از زمان انحراف تا به امروز بر عهده کسانی است که پایه گذار انحراف از ولایت شدند در این گناه شریک هستند.

وی افزود: دشمن بعد از پیروزی انقلاب اسلامی ایران به ویژه بعد از ارتحال امام خمینی (ره) طی ۴۰ سال گذشته به دنبال جدایی مردم از ولایت بود و تلاش زیادی کرد تا مردم را از ولایت فقیه که ادامه ولایت اهل بیت است جدا کند، اما موفق نشد.

حجت الاسلام اسلامی تبار موضوع ولایت را بسیار مهم دانست و ادامه داد: جامعه زمانی به سعادت خواهد رسید که بازگشت به اهل بیت (ع) داشته باشد و سرتعظیم و تسلیم در برابر اهل بیت عصمت و طهارت که مظهر آن امروز، ولی عصر امام زمان (عج) است فرود بیاورد و هیچ راه دیگری برای سعادت بشر وجود ندارد.

وی ادامه داد: این همان چیزی است که رهبر معظم انقلاب از آن به عنوان پیچ تاریخی نام برده است و این پیچ تاریخی درحال تحقق است و مردم مسیر اشتباهی را که رفتند در حال بازگشت هستند در مسیر ولایت هستند.

امام جمعه موقت کاشان هدایت و سعادت مردم جهان را نیازمند تحقق سه شرط مهم قانون جهانی، رهبر جهانی و آمادگی جهانی دانست، افزود: در شرط نخست قرآن به عنوان قانون جهانی در دسترس است و قانون اساسی امام زمان (عج) نیزقرآن نسخه هدایت است.

به گفته وی در شرط دوم هدایت و سعادت مردم جهان، کسی است که بتواند تمام جهان را مدیریت کند و مردم در پناه او در امنیت کامل باشند.

حجت الاسلام اسلامی تبار محور فعالیت‌های امام زمان (عج) راعدالت اجتماعی دانست و با اشاره به اینکه امروز بشر برای زندگی صحیح به آرامش روحی و آسایش جسمی نیاز دارد اظهار داشت: آرامش در گرو داشتن معنویت و آسایش در گرو داشتن مادیت است و با ظهور امام زمان (عج) هم رفاه مادی و هم رفاه معنوی انسان‌ها تامین می‌شود.

وی به آمادگی جهانی برای هدایت و سعادت مردم جهان اشاره کرد و ادامه داد: آمادگی جهانی در حال انجام است و مردم دنیا به دنبال منجی عالم بشریت و به دنبال گمشده‌ای هستند که نمی‌دانند چه کسی است.

امام جمعه موقت کاشان یکی از دستاورد‌های نهضت امام خمینی (ره) را آمادگی اجتماعی در سراسر دنیا برای ظهور دانست و افزود: موضوع امامت و ولایت به اندازی مهم است که انحراف و جدایی از آن مهمترین عامل انحراف است و تبعیت از ولایت و امامت مهمترین عامل سعادت است.

حجت الاسلام اسلامی تبار تأکید کرد: وظیفه امروز همه ما تقویت ارتباط با امامت بویژه خورشید امامت در این زمان، ولی عصر امام زمان (عج) است.

وی افزود: پیامبر می فرماید، اگر امتی شخصی را به عنوان، ولی و سرپرست خود انتخاب کند در حالیکه در میان آن امت عالم‌تر از او هم باشد پیوسته سرنوشت آن‌ها به قهقرا خواهد رفت تا زمانی که به سوی کسی که اعلم‌تر بود، اما او را ترک کردند برگردند.

امام جمعه موقت کاشان بر استحکام ارتباط با امامت و ولایت تأکید کرد و افزود: نباید دست خود را از دست اهل بیت (ع) جدا کنیم در غیر این صورت منحرف خواهیم شد.

وی یکی از راه‌های ارتباط قوی با اهل بیت (ع) را ارتباط عقیدتی با اهل بیت (ع) دانست و افزود: اهل بیت (ع) نمونه تمام خوبی و ارزش‌های الهی و مظهر علم الهی هستند و همه حتی دشمنان آن‌ها از برکات آن‌ها روزی دریافت می‌کند و به برکت وجود آن‌ها آسمان و زمین بر جای خود قرار دارد.

حجت الاسلام اسلامی تبار یکی از راه‌های ارتباط قوی با اهل بیت (ع) را ارتباط قلبی دانست و گفت: بدون محبت هیچ کاری پیش نخواهد رفت، از این رو قرآن می‌فرماید در مورد رسالت هیچ اجری نمی‌خواهم فقط اهل بیت را دوست داشته باشید.

وی از ارتباط عملی به عنوان سومین راه ارتباط قوی با اهل بیت نام برد و اظهار داشت: امروز در دوران غیبت برای ارتباط با امام زمان با عمل صالح و تقوا امام زمان (عج) را خشنود کنید، چرا که اهل بیت بر ما اشراف دارند.

امام جمعه موقت کاشان دفاع از ولایت فقیه و انقلاب اسلامی ایران را یکی از راه‌های ارتباط و خشنودی امام زمان (عج) دانست و اظهار داشت: انقلاب اسلامی ایران زمینه ساز ظهور امام زمان (عج) است و مقابله با انقلاب اسلامی ایران، مقابله با امام زمان (عج) است و حمایت از امام زمان (عج) حمایت از انقلاب اسلامی است./۱۳۰۷/

محمد ملک آبادی
ارسال نظرات