۰۶ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۰:۰۵
کد خبر: ۷۳۵۰۶۳
امام جمعه موقت کاشان مطرح کرد؛

تقرب به خداوند از مصادیق رستگاری انسان

تقرب به خداوند از مصادیق رستگاری انسان
اصفهان - حجت الاسلام اسلامی تبار، گفت: رستگاری انسان در ثروت، شهرت و مقام نیست، بلکه در ارتباط گرفتن و نزدیک شدن او با خداوند متعال است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، حجت الاسلام محمدرضا اسلامی تبار جمعه شب در تفسیر آیه ۳۵ سوره مبارکه ابراهیم که در مسجد آیت الله رضوی کاشانی برگزار شد، گفت: مکه بالاترین مرکز دینی و عبادت امن در اسلام است.

وی افزود: حضرت ابراهیم در دعای خود از خداوند می‌خواهد مکه را به عنوان یک مرکز امن برای عبادت در اسلام قرار دهد، چرا که هرکجا که مرکزی به عنوان مرکز امن و برای هدف خاصی انتخاب شود در صورتی آن هدف محقق خواهد شد که یکی از شرایط آن امنیت باشد.

حجت الاسلام اسلامی تبار ادامه داد: هرچیزی که انسان را از خداوند دور کند و سبب شود انسان در مقابل خدا قرار بگیرد بت و بت پرستی است و بت پرستی در هر دوره‌ای تغییراتی دارد، گاهی ثروت، پست، مقام، ریاست، شهرت، قدرت و زن و فرزند برای انسان بعنوان بت تلقی می‌شوند.

وی ادامه داد: منظور از بت پرستی این نیست که انسان مقام و ریاست و پول و شهرت را و زن و فرزند را دوست نداشته باشد، بلکه زمانی مقام و ریاست و پول و شهرت و زن و فرزند برای انسان بت خواهد شد که انسان بر سر دو راهی راه خدا و غیر خدا قرار بگیرد.

امام جمعه موقت کاشان گفت: حضرت ابراهیم نیز زن و فرزند خود را دوست داشت، اما زمانی که خد از او می‌خواهد آن‌ها را در بیابان برهوت رها کند در اجرای حکم خدا تردید نکرد و خدا را بر زن و فرزند خود ترجیح داد.

حجت الاسلام اسلامی تبار با اشاره به اینکه رستگاری انسان در ثروت، شهرت و مقام نیست، بلکه در ارتباط گرفتن و نزدیک شدن او با خداوند متعال است، افزود: اگر کسب و کار و تجارت و مقام و شهرت نزد انسان محبوب‌تر از خدا باشد باید آماده عذاب الهی باشد.

وی ادامه داد: حضرت ابراهیم قهرمان توحید بود و برای اجرای فرمان الهی دست از هاجر و اسماعیل کشید و آن‌ها را در بیابان برهوت رها کرد، اما توحید امام حسین (ع) بالاتر بود چرا که امام حسین (ع) خانواده خود را در میان دشمن رها کرد و جان خود را نیز در راه اسلام فدا کرد.

امام جمعه موقت کاشان گفت: حضرت ابراهیم در این دعا سبک خاصی را پیاده کرده است و به ما آموزش داده تا فرزندان خود را رها نکنیم، چرا که والدین همانگونه که برای امور مادی فرزندان خود باید تلاش کنند برای امور معنوی آنها نیز باید تلاش کنند و همانگونه که برای آینده فرزندان خود تلاش می‌کنند برای آخرت آن‌ها نیز باید تلاش کنند.

حجت الاسلام اسلامی تبار گفت: انسان برای امورمادی و معنوی خود و فرزندان خود نیاز به سرمایه گذاری دارد و باید برای آن سرمایه گذاری کند در غیر این صورت کوتاهی کرده است و باید جوابگوی فرزندان خود باشد.

وی پاداش بهشت را نتیجه تربیت والدین دانست و افزود: والدین همانگونه که برای امور مادی خود و فرزندان خود تلاش می‌کنند برای امور معنوی خود و فرزندان خود نیز باید اهتمام داشته باشند و تلاش کنند.

حجت الاسلام اسلامی تبار نقش دعا را در هدایت فرزندان فرزندان موثر اما کافی ندانست و ادامه داد: انسان با تلاش عملی برای کسب روزی حلال برای فرزندان خود و هدایت آن‌ها باید تلاش کند./۱۳۰۷/

محمد ملک آبادی
ارسال نظرات