۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۵:۴۶
کد خبر: ۷۳۴۶۵۴
امام جمعه موقت کاشان:

توحید و ایمان منشأ همه خیرات و برکات است

توحید و ایمان منشأ همه خیرات و برکات است
اصفهان - حجت الاسلام اسلامی تبار گفت: دلیل اصلی تمام بدی و گناهان کفر و شکر و دوری از خدا است و توحید و ایمان منشأ همه خیرات و برکات است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، حجت الاسلام محمدرضا اسلامی تبار جمعه شب در تفسیر آیه ۳۴ سوره مبارکه حضرت ابراهیم که در مسجد آیت الله رضوی کاشانی برگزار شد، گفت: در مقابل کفر و بت پرستی، توحید و ایمان به خدا مطرح شده است.

وی افزود: اگر حضرت ابراهیم(ع) از خداوند می‌خواهد او را در مقابل بت پرستی حفظ کند، این نشان دهنده اهمیت ایمان است چرا که در مقابل کفر و بت و پرستی، توحید و ایمان به خدا مطرح شده است.

امام جمعه موقت کاشان دلیل اصلی تمام بدی و گناهان را کفر و شکر و دوری از خدا دانست و با اشاره به اینکه توحید و ایمان منشاء همه خیرات است، گفت: انسان به هر میزان به توحید و خدا پرستی و ایمان نزدیکتر شود خیرات و برکات او بیشتر می‌شود و به هر اندازه از ایمان دور شود به مرز شرک و کفر نزدیکتر می‌شود.

وی با بیان اینکه حضرت ابراهیم در ابتدای دعا از خدا درخواست امنیت درونی و بیرونی دارد، افزود: انسان برای درست زندگی کردن نیاز به امنیت درونی و بیرونی دارد و حضرت ابراهیم نیز از خداوند درخواست امنیت درونی و بیرونی داشت.

حجت الاسلام اسلامی تبار با اشاره به اینکه اگر جامعه امنیت نداشته باشد و نا امن باشد نمی‌توان زندگی کرد، گفت: امنیت و سلامت دو نعمت مجهول نزد انسان است و تا زمانی که امنیت است فراموش می‌شود امنیت وجود دارد.

وی در امان بودن روح و نفس و فطرت انسان از خطر انحراف و بت پرستی و کفر و شرک را نشانه امنیت درونی دانست و اظهار داشت: امنیت درونی به ایمان است و درون انسان اگر امن باشد با ایمان است.

امام جمعه موقت کاشان ادامه داد: انسان در هر زمینه‌ای فقیر الی الله است حتی اگر ایمان داشته باشد، برای حفظ آن نیاز به خدا دارد و به هر میزان که انسان مقام و مسؤولیت بالاتری داشته به عنایت الهی بیشتر نیاز دارد و بیشتر باید مراقب خود باشند./۱۳۰۷/

محمد ملک آبادی
ارسال نظرات