۰۶ بهمن ۱۳۸۸ - ۱۳:۲۲
کد خبر: ۷۳۷۴۸

توضیحات مدیر کل امور مبلغان دفتر تبلیغات درباره انتشار یک خبر در خبرگزاری رسا

خبرگزاری رسا ـ در پی انتشار خبری از سوی خبرگزاری رسا،‌ توضیحاتی از سوی مدیر کل امور مبلغان دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم ارایه شد.
توضیحات مدیر کل امور مبلغان دفتر تبلیغات درباره انتشار یک خبر در خبرگزاری رسا

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، متن توضیحات ارایه شده از سوی مدیر کل امور مبلغان دفتر تبلیغات اسلامی به این شرح است:

احتراما، ضمن تقدیر و تشکر از زحمات آن خبرگزاری با عنایت به مصاحبه تلفنی اینجانب با آن خبرگزاری در خصوص اعزام مبلغان و طلاب جوان در قالب بشیران جوان، عنوان واژه«در قالب شوخی » به هیچ وجه در مصاحبه و گفته های بنده نبوده و صرفا برداشت خبرنگار محترم آن خبرگزاری می باشد.

در حقیقت تبلیغ بشیران جوان در قالب تبلیغ به شیوه جدید و چهره به چهره و در غیر قالب تبلیغ سنتی«سخنرانی و منبر » انجام می گیرد.

مقتضی است دستور فرمایید بر اساس قانون مطبوعات اصلاح لازم انجام گیرد.

با تشکر سید غلامعباس موسوی

مدیر کل امور مبلغان دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم


گفتنی است، متن اصلاح شده خبر مورد نظر به این شرح است:

به منظور انجام فعالیت های تبلیغی؛
طلاب غیر معمم در ماه صفر به تبلیغ اعزام می‌شوند

خبرگزاری رسا ـ مدیر کل امور مبلغان دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم گفت: دفتر تبلیغات اسلامی قم،‌ اصفهان و مشهد بشیران جوان را به سراسر کشور اعزام می کند.

 

حجت الاسلام سید غلامعباس موسوی، مدیر کل امور مبلغان دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم، در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا گفت: دفتر تبلیغات اسلامی قم،‌ اصفهان و مشهد بشیران جوان را بدون محدودیت تعداد، به سراسر کشور اعزام می کند.

وی در ادامه افزود: بشیران جوان یا مبلغان تبلیغ چهره به چهره، بحثی است که نزدیک به دو سال است از سوی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم، به درخواست حجت الاسلام قرائتی و فرمان مقام معظم رهبری در حال اجرا است.

حجت الاسلام موسوی اظهار داشت: اعزام بشیران جوان، کاری جدید، ابتکاری و مؤثر است که تا کنون در چند فصل تبلیغی در همان راستایی که ترسیم شده، صورت گرفته است.

وی خاطر نشان کرد: تبلیغ بشیران جوان، جامه عمل پوشاندن به امر به معروف و نهی از منکر است و بشیران جوان به صورت چهره به چهره به امر به معروف و نهی از منکر در مکان هایی که تعریف شده است می پردازند.

مدیر کل امور مبلغان دفتر تبلیغات اسلامی یادآور شد: این عزیزان امر به معروف و نهی از منکر را در مرحله اول از خانواده و در مراحل بعدی در اقوام، خویشان، مسجد محل و دوستان هم مسجدی، هم مدرسه ای انجام می دهند.

وی با بیان این که آنان به نوعی یاور روحانیان هستند اضافه کرد: بشیران جوان تبلیغ رسمی نداشته و غیر ملبس هستند و به تبلیغ چهره به چهره می پردازند.

حجت الاسلام موسوی ابراز داشت: یکی از شاخصه های تبلیغی مبلغان عمومی حضور در مدارس و اقامه نماز، سخنرانی و تشکیل کلاس برای جوانان و ارتباط با این قشر، دیدار با خانواده های شهدا و ایثارگران و حضور در اردوهای آموزشی است که مورد تاکید و توجه ویژه قرار گرفته است.

وی تأکید کرد:‌اعزام بشیران جوان در حقیقت نوعی ایجاد آمادگی و کسب آگاهی های تبلیغی برای آنان است و به حمد الله این عزیزان پس از کسب این آمادگی ها، پس از طی دوره های تحصیلی به عنوان مبلغ رسمی نام نویسی خواهند شد.

حجت الاسلام موسوی تصریح کرد: برای آمادگی بشیران جوان، آموزش ها و برنامه های خاصی همچون همایش بشیران جوان برگزار شده است و ما هم مصمم هستیم در طول سال نشست ها و آموزش های علمی کاربردی و توجیهی برای این عزیزان داشته باشیم./915/د102/ف.

ارسال نظرات