۱۷ تير ۱۴۰۲ - ۱۷:۱۲
کد خبر: ۷۳۷۶۹۳
معاون فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی خبر داد؛

افزایش تقاضای مبلغ نسبت به گذشته/اعلام آمادگی جهت اعزام ۸ هزار مبلغ در محرم

افزایش تقاضای مبلغ نسبت به گذشته/اعلام آمادگی جهت اعزام ۸ هزار مبلغ در محرم
حجت الاسلام روستاآزاد در اشاره به هجمه های که علیه روحانیت صورت می گیرد از افزایش تعداد درخواست مبلغ نسبت به سالهای گذشته خبر داد.

به گزارش خبرنگار سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین سعید روستاآزاد در نشست خبری برنامه‌های تبلیغی ماه محرم الحرام که پیش از ظهر امروز در سالن جلسات مرکز همایش‌های غدیر برگزار شد، با اشاره به چهل چهارمین سال اعزام مبلغ توسط دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم در ایام محرم اظهار داشت: در سال جاری برای ایام محرم ظرفیت اعزام ۸ هزار مبلغ وجود دارد.

وی با بیان اینکه سه بسته با عناوین رهتوشه محرم، تبلیغ و خانواده و تبلیغ و تقریب برای ایام دهه اول محرم درنظر گرفته شده است، از دسترس بودن این عناوین در سایت و انتشار مکتوب آن در آینده ای نزدیک خبر داد.

معاون فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم در خصوص محتوای این بسته ها اظهار داشت: معنویت از دیدگاه رهبری، عنایت امام حسین(ع) به عزاداران، توفیق همراهی ولی امر، حجاب در سیره اهل بیت(ع)، راهبرد مشارکت مردم در انتخابات مجلس، روش‌های تربیت فرزند ولایت مدار، نحوه همسر گزینی در سیره امام حسین(ع) و امام جواد(ع)، افزایش اعتماد به نفس نوجوانان، روش زنان در عزاداری، بایسته‌های تبلیغ در مناطق مشترک با اهل سنت و ... در این بسته ها بیان شده است.

وی از برگزاری برخی اردوهای هم‌اندیشی خبر داد و عنوان کرد: در این راستا طرح هجرت تابستان و غنی‌سازی اوقات فراغت پس از محرم به مدت ۴۰ روز در همان مناطق به تبلیغ تابستان خواهند پرداخت. همچنین برای مبلغین فعال در حوزه جهاد تبیین نیز یک اردوی یک روزه برگزار شده است.

حجت الاسلام روستاآزاد با اشاره به برگزاری نشست‌های علمی و تخصصی پیش از ماه محرم به مدت سه روز، خاطرنشان کرد: در این نشست‌ها اساتیدی ازجمله حجت الاسلام والمسلمین محمد مصدق معاون اول قوه قضائیه، حجت الاسلام والمسلمین قمی رئیس سازمان تبلیغات اسلامی و ... به ارائه سخن خواهند پرداخت.

معاون فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم با بیان اینکه موضوعات مورد نیاز مبلغین در بسته‌های متعدد تهیه شده است، تصریح کرد: بیش از ۱۳۰ هزار دقیقه مطالب آموزشی مورد نیاز مبلغین در موضوعات مختلف ضبط شده است.

وی از حضور دو هزار و ۸۰۰ نفر از مبلغین در دوره‌های روانشناسی تبلیغ، ۱۵۰ نفر در دوره مقتل خوانی و ۲۸۰ نفر در دوره تربیت در عصر رسانه خبر داد و اظهار داشت: مبلغان می توانند آموزش‌های مکمل ایام تبلیغ که نیاز محورهم هستند را کسب کنند.

حجت الاسلام روستاآزاد از ثبت ۳ هزار نفر از مبلغو فعالیت گروهی ۵ هزار نفر دیگر جهت اعزام به مناطق مورد نیاز خبرداد و اظهار داشت: در اعزام‌های فردی و گروهی، مبلغین در کنار فعالیت‌های مرسوم در مدارس، پارک‌ها، کمپ‌های ترک اعتیاد و ... نیز حضور پیدا کرده و به فعالیت‌های نوین خواهند پرداخت.

ارسال نظرات