۲۱ تير ۱۴۰۲ - ۱۵:۴۰
کد خبر: ۷۳۷۹۲۷
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی اصفهان مطرح کرد؛

کشف حجاب؛ توطئه دشمنان برای فروپاشی نهاد خانواده

کشف حجاب؛ توطئه دشمنان برای فروپاشی نهاد خانواده
اصفهان _ تمنایی با اشاره به توطئه دشمنان برای فروپاشی نهاد خانواده در کشور گفت: یکی از عوامل فروپاشی خانواده اسلام زدایی و کشف حجاب و نادیده گرفته مسأله عفاف است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، علی تمنایی مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان، صبح امروز در همایش گرامیداشت روز ملی عفاف و حجاب که در نگارستان امام خمینی(ره) اصفهان برگزار شد، با اشاره به نقش عفاف و حجاب در استحکام نهاد خانواده، گفت: یکی از عرصه‌ها و نقاط مهمی که باعث ایجاد شکاف در نهاد خانواده و عفاف و حجاب جامعه می شود، مسأله اسلام زدایی است.

تمنایی خاطرنشان کرد: اسلام زدایی در کشور ما یک قرن پیش در واقعه مسجد گوهرشاد و ماجرای کشف حجاب اجباری آغاز شد، امروزه شاهد هستیم که عدم توجه به موضوع عفاف و حجاب در غرب باعث شده تا خانواده‌ها انسجام نداشته باشند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان، با اشاره به مشکلات خانوادگی ناشی از نادیده گرفتن عفاف و حجاب در غرب، اظهار کرد: همین مسائل باعث شده است معضلاتی نظیر خودکشی، فساد اخلاقی و تبعات این مشکلات در جامعه غربی بیش از پیش دیده شود و همه آنها نشان دهنده جدایی مردم از هویت خودشان است.

وی نفوذ را موضوعی دارای پیشنه در کشور برشمرد و تصریح کرد: دشمنان آگاه هستند که اگر با تحریم و تهدید و ترور کاری از پیش ببرند، آخرین توطئه و دستمایه آنها ایجاد انشقاق و جدایی در خانواده‌های ایرانی است، خانواده امروزه از مهمترین مسائل جامعه اسلامی است.

تمنایی با تأکید بر ضرورت تبیین مسأله عفاف و حجاب در جامعه، عنوان کرد: حفظ حریم خانواده و عفت عمومی از جمله مسائلی است که برای مردم نهادینه شده است اما همچنان این موضوعات نیازمند تبیین برای جامعه با استفاده از ابزار و فعالیت های هنری و فرهنگی است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی اصفهان به ضرورت استفاده از ابزار هنر برای حفظ خانواده اشاره کرد و گفت: برای حفظ خانواده و کیان کشور که دشمن در تلاش است تا آن را دچار فروپاشی کند، ابزاری بهتر از مسائل هنری مانند همین همایش و تولیداتی نظیر فیلم و موشن گرافی و پویانمایی نیست.

وی افزود: اصفهان در زمینه برپایی همایش‌هایی نظیر همایش امروز که برای مباحث عفاف و حجاب بسیار سودمند است همواره پیشتاز بوده است و این نشان دهنده فرهنگ غنی ایرانی اسلامی است، ما باید در زمینه های مختلف از جمله مدهای جدید برگرفته از هویت ایرانی اسلامی فعالیت مستمر داشته و کارهای ارزشمندی ارائه بدهیم./1304/

متین فیروزآبادی
ارسال نظرات