۰۱ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۲:۵۷
کد خبر: ۷۳۸۳۶۴
معاون تبلیغ حوزه های علمیه:

امسال طلاب با شور و شعف بیشتری به سمت تبلیغ حرکت کرده اند

امسال طلاب با شور و شعف بیشتری به سمت تبلیغ حرکت کرده اند
معاون تبلیغ حوزه اعلام کرد که امسال به علت توجه ویژه ای که طلاب به سخنان رهبر انقلاب داشتند، با شور و شعف بیشتری به سمت تبلیغ حرکت کرده اند.

حجت الاسلام و المسلمین ملانوری معاون تبلغ حوزه های علمیه در گفت‌وگو با خبرنگار سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، ضمن چند توصیه به طلاب مبلغ اظهار داشت: در ابتدا لازم می دانم از همه طلاب، فضلا، اساتید، پژوهشگران و مبلغان عزیز به خاطر اهتمامی که به مسئله تبلیغ دارند تشکر کنم و همچنین برای توجه ویژه ای که به سخنان رهبر معظم انقلاب داشتند قدردانی می کنم زیرا امسال طلاب و فضلای حوزه علمیه با شور و شعف بیشتری به سمت تبلیغ حرکت کرده اند.

وی با تاکید بر وجود نکات گرانبها در سخنرانی رهبر معظم انقلاب در دیدار با طلاب گفت: توصیه بنده، توجه به همان فرمایشات رهبر معظم انقلاب در عرصه تبلیغ است. یعنی اولاً تبلغ باید به صورت تهاجمی باشد و صرفاً پاسخگویی که سوالات مخاطبان نباشد که این بخش اولیه تبلیغ است و انتظار اولیه ما این است که طلاب مبلغ، تهاجم کنند به مبانی فکری دشمن و به اصطلاح باید توپ را در زمین دشمن بیاندازیم.

معاون تبلیغ حوزه های علمیه افزود: نکته بعدی که از سخنان رهبر انقلاب فهمیده می شود، توجه به مسئله مخاطب شناسی است. مبلغین عزیز ما باید به ذائقه، توانمندی های علمی، مسائل معیشتی، اقتصادی و اجتماعی مخاطبان توجه کنند و بر اساس آن چیزی که نیاز مخاطب است و متناسب با توان روحی، روانی و علمی آنهاست با مخاطبان سخن بگوییند یعنی موضوع را متناسب با شرایط مخاطب و همچنین از ابزار ها و شیوه های مناسب مخاطب استفاده کنند تا تبلیغشان موثرتر واقع شود.

حجت الاسلام والمسلیمن ملانوری، روحیه جهادی را سومین نکته عنوان کرد و گفت: سومین توصیه، داشتن روحیه جهادی در تبلیغ است زیرا کسی که جهادی عمل می کند، اول دشمن را شناسایی کرده و می فهمد دشمن به کجا حمله کرده است و درست می رود در همان نقطه ای که دشمن در حال حمله است و با او می جنگد آن هم با اخلاص، صفا، تلاش و پیگیری مداوم و سخت.

وی در ادامه، توجه به مسجد را امری مهم عنوان کرد و اظهار داشت: مسئله بعدی این است که باید مساجد را فعال نگه داشت وگرنه در صورتی که مسجد تنها برای نماز جماعت و یکی دو ساعت فعالیت باز باشد و بعد از آن مردم بروند و مسجد هم تعطیل شود، شایسته مسجد نیست زیرا مساجد با هزینه های سنگین ساخته و نگهداری می شوند و می توان گفت بهترین مکان معنوی برای کسب معنویت، دانش و نزدیکی به اهل بیت عصمت و طهارت همین مسجد است. مبلغین بزرگوار باید از این فضای مناسب بهترین استفاده را داشته و با طراحی و برنامه ریزی، برنامه های مناسب را اجرا کنند.

معاون تبلیغ حوزه های علمیه در ادامه به ذکر چند نمونه از محتواهای تبلیغی قابل استفاده برای مبلغان پرداخت و گفت: نکته بعدی که حائز اهمیت است، برخی محتواهای تبلیغی از سوی مجموعه های فرهنگی تبلیغی مورد اعتماد آماده شده است و انتظار می رود مبلغان محترم از این محتواها استفاده کنند. به عنوان نمونه در معاونت تبلیغ، مجله «مبلغان» به صورت ماهانه منتشر می شود که شامل محتواهای مناسب است، مجله «سفیر امین» شامل محتواهای دانش آموزی، کانال ایتا «بیان ناب» که در واقع نشریه الکترونیک روزانه تبلیغ است که مسائل مورد نیاز را ارائه می کند، کانال «امین» که محتوای تبلیغ دانش آموزی را به صورت روزانه ارائه می کند و در واقع نقشه الکترونیک روزانه تبلیغ دانش آموزی است، کانال «پاسخ گویی به پرسش های دانش آموزی»، کانال «کودک شاد» و کانال های محتوایی دیگر که حاوی مطالب قابل استفاده خوبی است و مبلغین عزیز می توانند از این مطالب اسفاده کنند.

حجت الاسلام والمسلمین ملانوری با تاکید بر اهیمت تبلیغ در ماه محرم گفت: برخی از موضوعات در ایام محرم اولویت ویژه دارند همچون مسئله جهاد تبیین، آسیب های اجتماعی از جمله آسیب های بحث جمعیت، خانواده، فساد، بزه کاری و مسئله اعتیاد که این موارد از آسیب های مهم اجتماعی است و مبلغان محترم باید اهتمام ویژه ای داشته باشند و سخنرانی ها را به این سمت سوق دهند. مسئله فلسفه قیام اباعبد الله(ع) از موضوعات بسیار مهم است که باید به سوالات و شبهات پیرامون این قیام که در جامعه مطرح است پاسخ داده شود. إن شاء الله مبلغان عزیز در هر جای که هستند با دعای خیر امام عصر (عج) موفق باشند.

ارسال نظرات