۲۸ تير ۱۴۰۲ - ۱۴:۳۹
کد خبر: ۷۳۸۳۷۹
نماینده ولی فقیه در فارس عنوان کرد؛

لزوم همراهی روحانیون با طرح های تربیتی آموزش و پرورش

لزوم همراهی روحانیون با طرح های تربیتی آموزش و پرورش
حجت الاسلام والمسلمین دژکام بر ضرورت همکاری خانواده ها و روحانیون با طرح های آموزش و پرورش تاکید کرد و خواستار تقویت طرح دوشنبه‌های مسجد محوری شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در فارس، حجت الاسلام والمسلمین دژکام نماینده ولی فقیه در استان فارس در مراسم رونمایی از طرح‌های دوشنبه‌های مسجدمحوری و شیوه‌نامه جدید عفاف و حجاب در مدارس این استان با اشاره به اهمیت تحقق این شیوه نامه در مدارس گفت: تدوین شیوه‌نامه حجاب و عفاف اقدام ارزشمندی است و همگان باید در تحقق پوشش مناسب در جامعه تلاش کنند و مدیران و معلمان مدارس هم برای اجرای مطلوب این شیوه‌نامه باید سلیقه و خلاقیت به خرج دهند.

وی افزود: موضوع توجه به پوشش دانش‌آموزان اعم از دختر و پسر مسئله‌ای است که در تمام کشورها به عنوان یک قانون اجرا می‌شود لذا این مسئله باید در آموزش وپرورش کشور ما نیز مدنظر قرار گیرد.

عضو مجلس خبرگان رهبری در ادامه خواستار تقویت طرح دوشنبه‌های مسجد محوری شد و گفت: خانواده ها و روحانیون مساجد با این طرح همراهی لازم را داشته باشند و در تربیت فرزندان در کنار آموزش و پرورش قرار گیرند.

حجت الاسلام والمسلمین دژکام تصریح کرد: اگر دانش‌آموزان در برنامه‌های مساجد مشارکت نکنند بخشی از مهارت‌ها و رشد اجتماعی آنان محقق نمی‌شود چرا که حضور در مسجد موجب رشد دانش آموزان خواهد شد.

امام جمعه شیراز در ادامه خواستار تحقق عدالت آموزشی به ویژه در مناطق محروم و حاشیه‌نشین شد و افزود: اجرای عدالت در جامعه امری مهم و خطیر است که رهبر معظم انقلاب گفتمان آینده جوامع را عدالت می‌داند.

وی تحقق عدالت را یکی از آرمان‌های اصلی دوران ظهور حضرت صاحب‌الزمان(عج) عنوان کرد و گفت: برای رسیدن به هر آرمانی، نیازمند برنامه‌ریزی و تلاش هستیم بنابراین برای تحقق ظهور حضرت ولیعصر(عج) باید عدالت را در جامعه گسترش دهیم.

ارسال نظرات