۰۶ مرداد ۱۴۰۲ - ۲۳:۱۹
کد خبر: ۷۳۸۹۲۲
نماینده ولی فقیه در فارس مطرح کرد؛

انقلاب اسلامی در امتداد نهضت حسینی

انقلاب اسلامی در امتداد نهضت حسینی
امام جمعه شیراز انقلاب اسلامی را در امتداد نهضت حسینی دانست و گفت: مکتب امام حسین (ع) مکتب مرگ بر آمریکا و اسرائیل است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در فارس، حجت الاسلام والمسلمین لطف‌الله دژکام در خطبه‌های نماز جمعه عاشورایی شیراز با اشاره به پیوند انقلاب اسلامی با نهضت حسینی گفت: باور‌هایی که این انقلاب را به وجود آورده و استمرار می‌دهد، همان باورهایی است که در نهضت اباعبدالله الحسین (ع) مطرح شده است.

امام جمعه شیراز با اشاره به ضرورت تبیین مبحث امام شناسی تاکید کرد: امام‌شناسی یک نوع از فلسفه سیاست‌ ورزی و حکومت در جامعه دینی است و ما باید این نوع حکومتی که قرآن و اسلام مطرح کرده را در مقابل انواع دیگر حکومت که در دنیا مطرح است بتوانیم به وضوح تبیین کنیم.

حجت الاسلام والمسلمین دژکام عمل به قرآن، گرفتن عدالت با قوت، مجازات بر پایه حق و وقف تمام وجود خود برای خدا را از ویژگی‌های امام از منظر امام حسین(ع) عنوان است.

وی در خصوص ویژگی اول و تاکید امام حسین(ع) بر عمل به قرآن گفت: قرآن کتاب حکومت و کتاب سیاست است و سیاست ما از دیانت ما جدا نیست و در این جوی که دشمنان در آن برای فروکاستن جایگاه قرآن تلاش گسترده‌ای می‌کنند، باید آن را به جامعه جهانی به خوبی معرفی کنیم.

خطیب جمعه شیراز افزود: باید اثبات کنیم که این کتاب، کتاب زندگی، سیاست، معنویت، اقتصاد و ارتباط با خداوند متعال است و همه ابعاد وجودی انسان به واسطه قرآن رشد می‌کند.

وی با بیان حمایت عزاداران حسینی از ساحت مقدس قرآن کریم اظهار داشت: این عزاداری‌هایی که همه شاهد بودید که پیروان اباعبدالله چه غوغایی به راه انداختند یک معنا دارد و آن اینکه جهان استکبار و دشمنان خدا بدانند که این ملت به تبعیت از اباعبدالله(ع) تا پای خونش برای اجرای احکام الهی ایستاده است.

امام جمعه شیراز با اشاره به حقوق بشر دروغین آمریکایی خاطرنشان کرد: آمریکا و اسرائیل، حقوق بشر را بازیچه خود قرار داده و هر وقت که می‌خواهند بر سر یک کشور اسلامی می‌کوبند و ما به آنها می گوییم که اگر می‌خواهید حقوق بشر را یاد بگیرید، باید مکتب امام حسین(ع) را یاد بگیرید.

حجت الاسلام والمسلمین دژکام با محکومیت جنایت های آمریکا در حق مسلمانان اذعان کرد: مکتب امام حسین(ع) مبارزه با بی‌عدالتی ها، ظلم ها و همه استکبار‌ها است، مکتب امام حسین (ع) مکتب مرگ بر آمریکا و اسرائیل است.

ارسال نظرات