۱۱ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۴:۰۷
کد خبر: ۷۳۹۱۷۸
امام جمعه موقت کاشان:

تکریم ارباب رجوع از مهم‌ترین ویژگی های حسینی بودن است

تکریم ارباب رجوع از مهم‌ترین ویژگی های حسینی بودن است
اصفهان – حجت الاسلام اسلامی تبار گفت: تکریم ارباب رجوع از مهم‌ترین ویژگی های حسینی بودن است و هر کس در هر پست مقامی که قرار دارد باید با ارباب رجوع محترمانه برخورد کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، حجت الاسلام محمدرضا اسلامی تبار صبح امروز در چهارمین روز از مراسم پر فیض زیارت عاشورا که در خانه آل یاسین برگزار شد، گفت: روش و سبک زندگی حسینی را باید از امام حسین(ع) الگو گرفت و به آن عمل کرد.

وی با اشاره به اینکه امام حسین(ع) حماسه روز عاشورا را برای هدایت انسان‌ها رقم زد، افزود: امام حسینی بودن و داشتن سیره و روش امام حسین دارای مؤلفه‌های بسیاری است.

امام جمعه موقت کاشان با بیان اینکه برخی امام حسین(ع) را تنها با عاشورا می‌شناسند و از ابعاد مختلف زندگی حضرت آگاهی ندارند، اظهار داشت: امام حسین (ع) قبل از واقعه کربلا نیز همان عظمت و مقام را داشت، اما شخصیت ایشان در صحرای کربلا تجسم بیشتری داشت.

وی به موضوع تکریم ارباب رجوع براساس روش و سیره امام حسین (ع) اشاره کرد و با بیان اینکه رفتار صحیح با مردم از سیره و روش امام حسین (ع) است، گفت: اسلام دین محبت و احترام به یکدیگر است.

حجت الاسلام اسلامی تبار یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های حسینی بودن را تکریم ارباب رجوع دانست و افزود: هر کس در هر پست مقامی که قراردارد، اگر با ارباب رجوع محترمانه برخورد کند و او را تکریم کند حسینی است.

وی در ادامه با بیان اینکه هر نعمتی زکاتی دارد و زکات علم نشر آن و زکات مال انفاق آن است، اظهار داشت: علم و ثروت از نعمت‌های خداوند است که اگر از آنه برای خدمت به دیگران استفاده نشود سبب زوال آن خواهد شد.

امام جمعه موقت کاشان همچنین با تأکید بر اینکه در اسلام برای حفظ آبروی مومن شدت سفارش شده است، گفت: مراقب باشید پای خود در کفش آبروی دیگران نکنید و با اعمال و رفتار و گفتار خود سبب از بین رفتن آبروی دیگران نشوید که در قیامت عذاب سختی در انتظار انسان است.

حجت الاسلام اسلامی تبار احترام به مومن را بالاتر از احترام به کعبه دانست و اظهار داشت: اسلام برای آبرو اهمیت قائل است و نباید کاری کنید که سبب از بین رفتن آبروی مومن شود.

لازم به ذکر است، مراسم پر فیض زیارت عاشورا هر روز صبح به مدت ۵ روز در دهه دوم محرم با حضور واعظان و خطبای برجسته و مادحین و ذاکرین آل‌الله (ع) به همت مرکز ارتباطات و امور بین الملل شهرداری کاشان در خانه تاریخی آل یاسین کاشان برگزار می‌شود./۱۳۰۷/

محمد ملک آبادی
ارسال نظرات