۱۲ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۳:۳۲
کد خبر: ۷۳۹۲۰۸
استاد حوزه و دانشگاه:

کربلا؛ دانشگاهی که در تمامی زمینه‌ها استاد داشت

کربلا؛ دانشگاهی که در تمامی زمینه‌ها استاد داشت
اصفهان – زجاجی از کربلا به عنوان یک دانشگاه نام برد و گفت: دانشگاه کربلا در تمامی زمینه‌ها استادان برجسته‌ای داشت که در خود در آزمون بسیار سخت و دشواری قبول شدند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، حجت الاسلام محمدرضا اسلامی تبار صبح امروز در دومین روز از مراسم پر فیض زیارت عاشورا که در خانه آل یاسین برگزار شد، گفت: کربلا یک دانشگاه بود و در تمامی زمینه‌ها استاد داشت.

وی از وفا داری به عنوان یکی از دستاورد‌های کربلا نام برد و افزود: تمام شهدای کربلا و اسرای کربلا در وفاداری نمونه و الگو بودند.

استاد حوزه و دانشگاه حضرت رباب را بعنوان یکی از وفاداران گمنام کربلا نام برد و اظهار داشت: حضرت رباب از کسانی است که در کربلا حضور داشت و از مدینه همراه امام بود و آخرین کسی است که در مدینه و یا کربلا در راه وفا گام برداشت.

وی با اشاره به اینکه کمتر به زندگی حضرت رباب پرداخته شده است، گفت: حضرت رباب برای بانوان بهترین الگوی وفاداری است.

زجاجی در ادامه فلسفه قیام عاشورا را امر به معروف و نهی از منکر دانست و گفت: در دورانی که ارزش‌های اسلامی را جابجا کردند و شراب خواری و بی بندوباری را نشانه روشنفکری دانستند، امام حسین (ع) برای نجات دین اسلام قیام کرد.

وی ادامه داد: شرایط حاکم بر فضای سیاسی آن روز و تهدید خاندان بنی امیه مبنی براز بین بردن شجره طیبه توحید سبب شد تا امام حسین (ع) برای امر به معروف و نهی از منکر قیام و حادثه عاشورا رقم زده شود.

استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به اینکه اگر کربلا نبود امروز ندای لااله الاالله نیزاز روی کره زمین محو شده بود، یادآورشد: بعد از ۱۳۸۴ سال هنوز هم پیام عاشورا و کربلا روح و جان تازه‌ای به کالبد اسلام تزریق و شارژ کرده و سالی یکبار اسلام به وسیله کربلا و پیاده روی چند ده میلیونی اربعین و عزاداری‌ها شارژ می‌شود.

لازم به ذکر است، مراسم پر فیض زیارت عاشورا هر روز صبح به مدت ۵ روز در دهه دوم محرم با حضور واعظان و خطبای برجسته و مادحین و ذاکرین آل‌الله (ع) به همت مرکز ارتباطات و امور بین الملل شهرداری کاشان در خانه تاریخی آل یاسین کاشان برگزار می‌شود./۱۳۰۷/

محمد ملک آبادی
ارسال نظرات