۱۵ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۴:۴۰
کد خبر: ۷۳۹۳۵۸
نماینده ولی فقیه در کاشان تأکید کرد؛

لزوم پاسخ به شبهات پیرامون مسئله زکات

لزوم پاسخ به شبهات پیرامون مسئله زکات
اصفهان – حجت الاسلام والمسلمین حسینی گفت: استفاده از فتوای مراجع در رابطه با زکات واجب و زکات مستحب در جلسات مطرح تا شبهه‌ای به فعالیت‌ها وارد نشود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، حجت الاسلام والمسلمین سید سعید حسینی صبح امروز در دیدار با مسئولان کمیته امداد امام شهرستان‌های کاشان، آران و بیدگل، نطنز، راوند و متولیان جشنواره فرهنگی ترویجی زکات در منطقه کاشان، گفت: فعالیت‌های جشنواره فرهنگی ترویجی زکات را با امام زمان(عج) مرتبط کنید تا از دستورات ایشان استفاده شود.

وی یکی از اقدامات چهارگانه امام زمان (عج) بعد از ظهور را ایتای زکات دانست و افزود: ارتباط دادن فعالیت جشنواره فرهنگی ترویجی زکات به بیانیه گام دوم انقلاب که آمریکایی‌ها تلاش می‌کنند تا این بیانیه را که امتثال امر، ولی است تبدیل به گفتمان نشود.

به گفته وی در توصیه‌های هفتگانه بیانیه گام دوم انقلاب موضوعاتی را که در رابطه با فعالیت در حوزه زکات است از جمله موضوع عدالت در توصیه دوم بیانیه گام دوم استخراج و اجرایی شود.

نماینده ولی فقیه در کاشان یکی از مصادیق عدالت را عدم تضیع حقوق انسان‌ها و پرداخت حقوق انسان‌های نیازمند و مستمند دانست و اظهار داشت: یکی راه‌های پرداخت حقوق نیازمندان و فقرا، اختصاص بخشی از زکات جمع آوری شده به فقرا است.

وی به لزوم قرار دادن قرآن به عنوان محوریت جشنواره فرهنگی ترویجی زکات تأکید کرد و با اشاره به اینکه تولید محتوای جشنواره فرهنگی ترویجی زکات قرآن باشد، افزود: تولید محتوا برای مصارف زکات در جهت کمک به فقرا، آزادی زندانیان جرائم غیرعمد و ساخت خانه عالم روستایی در محل‌هایی که زکات جمع آوری شده سبب اعتماد زکات دهنده خواهد شد.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی ادامه داد: استفاده حداکثری از ظرفیت‌های هنری در جشنواره فرهنگی ترویجی زکات تاثیرگذار است.

به گفته وی استفاده از فتوای مراجع در رابطه با زکات واجب و زکات مستحب در جلسات مطرح تا شبهه‌ای به فعالیت‌ها وارد نشود.

نماینده ولی فقیه در کاشان یادآور شد: از همه افرادی که زکات به آن‌ها تعلق می‌گیرد برای حضور در این جشنواره دعوت شود تا از بیانات سخنران جشنواره در ارتباط با موضوعات زکات استفاده شود و این جشنواره بتواند برای دعوت شدگان ایجاد انگیزه و اغنا اندیشه کند.

وی به لزوم شبهه زدایی از پرداخت زکات تأکید کرد و اظهار داشت: این تفکر که برخی با پرداخت مالیات، خود را از دادن زکات معاف می‌دانند باید تبیین شود تا بدانند پرداخت مالیات با پرداخت زکات دو معقوله جدا از یکدیگر است.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی یکی از مصارف زکات را تهیه جهیزیه برای خانواده بی بضاعت دانست و گفت: اگر جوان در سن جوانی ازدواج کند دو سوم دین او حفظ خواهد شد، از این رو تشکیل ستاد جهیزیه در اداره صمت برای دریافت فرش ماشینی در قالب زکات مستحبی می‌تواند به ازدواج جوانان و ارتقای حفظ دو سوم دین کمک کند.

وی به لزوم ساماندهی مؤسسات خیریه در شهرستان و تهیه یک بانک اطلاعاتی متمرکز برای عدالت در کمک‌های خیرخواهانه برای نیازمندان تأکید کرد و افزود: هم افزایی مؤسسات خیریه شهرستان و تهیه بانک اطلاعاتی برای کمک به نیازمندان سبب خواهد شد کمک‌ها عادلانه توزیع شود./۱۳۰۷/

محمد ملک آبادی
ارسال نظرات