۲۱ مرداد ۱۴۰۲ - ۰۸:۴۷
کد خبر: ۷۳۹۷۲۳
سردار ملکی:

مکتب امام حسین مورد توجه غیر مسلمانان جهان قرار گرفته است

مکتب امام حسین مورد توجه غیر مسلمانان جهان قرار گرفته است
اصفهان – رئیس هیات امنای موکب علی ابن باقر(ع) کاشان، گفت: مکتب امام حسین(ع) امروز از مرز‌های ایران و کشور‌های اسلامی عبور کرده و جهانی شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، سردار جواد ملکی شامگاه جمعه در جلسه توجیهی قبل از اعزام خادمان موکب علی ابن باقر (ع) کاشان به کربلا معلی که در تالار ارشاد کاشان برگزار شد، گفت: امروز ما به عنوان خادم انتخاب شده ایم و اگر امام حسین (ع) ثوابی را برای خادمان خود منظور کند، این ثواب به پدران و مادران و اجداد ما نیز می رسد.

وی افزود: اگر امروز ما به عنوان خادم موکب علی ابن باقر (ع) برای خدمت به زائران امام حسین (ع) انتخاب شده ایم به دلیل عشق و علاقه و ارادت پدران و اجداد ما است که نسل خود را محب اهل بیت (ع) و نوکر امام حسین (ع) تربیت کرده اند.

به گفته وی خادمان موکب علی ابن باقر (ع) برای خدمت به زائران امام حسین (ع) انتخاب شده و دعوت شده هستند.

رئیس هیات امنای موکب علی ابن باقر (ع) کاشان گفت: زائران امام حسین (ع) صحنه گردان قیامت و دارای جایگاه والایی هستند به طوریکه هرکسی را که اراده کنند می‌توانند با خود به بهشت ببرند.

سردار ملکی با تآکید بر اینکه خادمان امام حسین (ع) باید قدر جایگاه خود را بدانند، یادآور شد: سفره‌ای که امروز برای خادمان امام حسین (ع) گسترده شده است طی ۱۴۰۰ سال، دیگران آرزوی چنین جایگاهی را داشتند.

وی به لزوم ادای شرط خادم زائر امام حسین (ع) بودن تأکید کرد و ابراز داشت: مردان نوکر و بانوان موکب علی ابن باقر (ع) کاشان کنیز زائران اباعبدالله الحسین (ع) هستند و هیچ شأنی بالاتر از این برای خادمان نیست.

به گفته وی هرکس با هر رنگ و قیافه و پوششی به کربلا آمده زائر امام حسین (ع) است و خادمان موکب باید حق خادمی برای زائران امام حسین (ع) انجام دهند.

سردار ملکی با اشاره به اینکه بعد از شهادت امام حسین (ع) دشمن قصد داشت اثری از کربلا و شهدای کربلا باقی نماند، افزود: امروز بعد از ۱۴۰۰ سال عاشورا و اربعین حسینی سال به سال باشکوه‌تر و با عظمت‌تر از سال قبل در سراسر جهان برگزار می‌شود.

وی یادآور شد: مکتب امام حسین (ع) امروز از مرز‌های ایران و کشور‌های اسلامی عبور کرده و جهانی شده است و حتی غیر مسلمانان نیز برای امام حسین (ع) عزاداری می‌کنند و در پیاده روی ده‌ها میلیونی اربعین حسینی شرکت می‌کنند.

شایان ذکراست، جلسه توجیهی قبل از اعزام خادمان موکب علی ابن باقر (ع) کاشان به کربلا معلی با حضور ۲۵۰ خادم زن و مرد موکب علی ابن باقر (ع) در تالار ارشاد کاشان برگزار شد.

لازم به ذکر است، موکب حضرت علی بن باقر (ع) کاشان در سال ۱۳۹۳ مجوز فعالیت گرفت و از سال ۱۳۹۴ پذیرایی از زائران امام حسین (ع) در ایام اربعین حسینی را آغاز کرد و هرساله در ایام اربعین بیش از ۱۰ شبانه روز با ظرفیت اسکان و پذیرایی از ۵ هزار نفر در قالب برنامه‌های فرهنگی و خدمات وسیع رفاهی، به زائرین حسینی خدمت می‌کند، این موکب با ۲۵۰ خادم یکی از بزرگترین مواکب در سطح استان اصفهان است./۱۳۰۷/

محمد ملک آبادی
ارسال نظرات