۲۱ مرداد ۱۴۰۲ - ۰۸:۵۷
کد خبر: ۷۳۹۷۲۶
کارشناس مذهبی رسانه ملی:

مقاومت در برابر معصیت از سخت‌ترین مراتب صبر‌ است

مقاومت در برابر معصیت از سخت‌ترین مراتب صبر‌ است
اصفهان – حجت الاسلام سعیدی آریا با اشاره به اینکه صبر در مقابل معصیت سخت‌ترین صبر‌ها است، گفت: مومن در برابر مشکلات و مصیبت‌ها وقار و آرامش خود را حفظ می‌کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، حجت الاسلام محمد سعیدی آریا جمعه شب در مجلس عزاداری هیات مهتدون کاشان در ادامه سلسله بحث‌های بصیرتی اخلاقی، گفت: انسان‌های مومن بلند همت و تلاشگر بوده، زیاد صحبت نمی‌کنند و زمان و وقت برایشان با اهمیت است.

وی افزود: انسان‌های مؤمن شکور و شکرگزار خداوند هستند و زکات کار خود را با شکرگزاری می‌پردازند و به اندازه نعمت‌هایی که خداوند به او داده است، شکرگزاری می کنند.

کارشناس مذهبی رسانه ملی با اشاره به اینکه انسان‌های مومن صبور هستند، ادامه داد: در روایات به صبر بر طاعت، صبر بر معصیت و صبر بر مصیبت تأکید شده است، از این رو صبر در طاعت، انجام طاعت و به پایان رسانیدن آنچه به انسان واجب است سفارش شده است.

به گفته وی صبر در مقابل معصیت سخت‌ترین صبر‌ها است و انسان در بین دو راهی گناه با وجود ترویج‌ها و ترغیب‌ها و زینت دادن گناه از سوی شیطان، به جای انتخاب گناه، خدا را انتخاب می‌کند.

حجت الاسلام سعیدی آریا با اشاره به اینکه خود و فرزندان خود را در صبر مقابل گناه تربیت کنیم و به آن‌ها آموزش صبوری بدهید، یادآور شد: درخواست های فرزندان خود را بلافاصله آماده نکنید تا یاد بگیرند برای رسیدن به اهداف خود باید صبر داشته باشند.

وی در ادامه با اشاره به صبر در برابر مصیبت‌ها و مشکلات از سوی انسان‌های مومن، اظهار داشت: انسان‌های مومن در برابر هر مصیبت و مشکلی صبور هستند و آرامش خود را از دست نمی‌دهند، از این رو امیرمومنان (ع) می‌فرماید، مومن در برابر مشکلات و مصیبت‌ها وقار و آرامش خود را حفظ می‌کند.

کارشناس مذهبی رسانه ملی ادامه داد: انسان‌های مومن در برابر مشکلات و مصیبت‌ها خیلی تفکر می‌کنند و فکور هستند، از این رو انسان‌های مومن و فکور خطا نمی‌کنند چرا که انسان مومن و فکور زیاد اشتباه نمی‌کند که بخواهد معذرت خواهی کند.

حجت الاسلام سعیدی آریا یکی از عوامل خطا‌های انسان را عدم تفکر انسان قبل از انجام هر کاری دانست و ابراز داشت: اگر انسان‌های مومن خطا نمی‌کنند از مشاوره و تجربه دیگران بهره‌مند هستند.

وی بر لزوم مشورت دادن و مشورت گرفتن تأکید کرد و با بیان اینکه عقل و تفکر ودیعه الهی و رسول باطن است، اظهار داشت: باید از این ودیعه الهی برای رسیدن به درجات بالا نهایت استفاده را کرد.

کارشناس مذهبی رسانه ملی گفت: هوای نفس و شهوات دشمن انسان‌هایی است که از عقل و تفکر خود که خداوند به آن‌ها هدیه داده است استفاده نمی‌کنند./۱۳۰۷/

محمد ملک آبادی
ارسال نظرات