اهداف و ماموریت های پژوهشکده تبلیغ و مطالعات اسلامی باقرالعلوم
به گزارش خبرنگار سرویس فرهنگی و اجتماعی خبرگزاری رسا، پژوهشکده تبلیغ و مطالعات اسلامی باقرالعلوم (ع) به منظور تمرکز در امور پژوهشی سازمان تبلیغات اسلامی و پشتیبانی از نیازهای نظری و میدانی آن، این در سال ۱۳۶۷ تاسیس شده است که در تهران و قم فعالیت دارد.
این پژوهشکده در سال ۱۳۹۱ موفق به اخذ مجوز از وزارت علوم و تحقیقات و فناوری شد و فعالیت های اندیشکده ای این پژوهشکده شامل مواردی چون الف): کمک به طراحی ها و برنامهریزی های سیاستگذارانه سازمان متبوع. ب): تحلیل ها و گزارش های راهبردی در مسائل فرهنگی-تبلیغی روز. ج): ایده پردازی های خلاقانه در حیطه فعالیت های نوآورانه اجتماعی می شود.
تمرکز بر ایجاد مرجعیت در امور تحقیقاتی و پژوهشی سازمان تبلیغات اسلامی، پاسخگویی پژوهشی به نیازهای سازمان تبلیغات اسلامی با استفاده از ظرفیت ها و امکانات حوزه و دانشگاه و دیگر مراکز علمی و تحقیقی کشور، تربیت پژوهشگران و محققان جبهه انقلاب بر پایه معارف اسلام ناب و توجه جدی به تهاجم فکری _ فرهنگی دشمنان، انجام اقدامات لازم برای تخصصی تر شدن و ارتقاء موضوع، محتوا، رویکرد و روش تبلیغ و ایده پردازی و طراحی های خلاقانه درباره نیازهای میدانی و راهبردی سازمان تبلیغات اسلامی در مشارکت با بخش های سیاستگذار این سازمان را می توان از جمله ماموریت های این پژوهشکده به شمار آورد.
همچنین در این پژوهشکده گروه های علمی مختلفی مشغول به فعالیت هستند که برای اشاره به برخی از این گروه ها، می توان به گروه مطالعات فرهنگ و دینداری، گفتمان مکتب امام، تجربه نگاری تبلیغی، فرهنگی و مطالعه سازمانها و روشهای تبلیغی جهان اشاره کرد.