۲۹ مرداد ۱۴۰۲ - ۰۸:۳۹
کد خبر: ۷۴۰۲۶۴
رییس شورای اسلامی شهر اصفهان:

شهرداری متولی کار فرهنگی شهر نیست/کارنامه فرهنگی مدیریت شهری مطلوب است

شهرداری متولی کار فرهنگی شهر نیست/کارنامه فرهنگی مدیریت شهری مطلوب است
اصفهان _ نورصالحی با بیان اینکه شهرداری متولی کار فرهنگی شهر نیست، گفت: کارنامه مدیریت شهری در حوزه فرهنگی مطلوب بوده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، محمدنورصالحی رییس شورای اسلامی شهر اصفهان، ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه، با بیان اینکه در حوزه بانوان کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر اصفهان حساسیت و دغدغه های ویژه‌ای دارند، گفت: تشکیل شورای مشورتی بانوان از سوی شهردار صورت گرفته و شورای اسلامی شهر در این موضوع دخالتی ندارد اما عضو بانوی شورای اسلامی شهر با این شورای مشورتی همکاری دارد تا نکات حوزه بانوان را به این شورا منتقل کند.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: کارنامه مدیریت شهری در حوزه فرهنگی مطلوب بوده است، در این راستا توانسته نهادهای مردمی را فعال کند، در واقع بیشتر برنامه‌ها و رویدادهای شهری با مشارکت و فعالیت نهادهای مردمی برگزار می‌شود که حرکت بزرگی را با هزینه‌های اندک شکل داده‌اند، انتقاداتی به عملکرد معاون سابق فرهنگی شهردار اصفهان وارد بود و دستاوردهایی هم داشت ولی در نهایت تصمیم بر تغییر معاون فرهنگی شهردار شد.

شهرداری متولی فرهنگ شهر نیست

رییس شورای اسلامی شهر اصفهان در خصوص برنامه‌ها و فعالیت‌های فرهنگی در شهر اصفهان، گفت: فرهنگ موضوع گسترده‌ای است که افراد بر اساس دیدگاه‌ها و نظرات خود آن را تعریف می‌کنند، برخی معتقد هستند که بالاترین کار فرهنگی در شهر این است که شهر تمیز و بدون ترافیک باشد.

وی در ادامه افزود: همه به این موضوع واقف هستیم که شهرداری متولی کار فرهنگی در شهر نیست و دستگاه‌ها و نهادها در حوزه‌های مختلف مسؤول اجرای کار فرهنگی در شهر هستند، اما معاون فرهنگی شهرداری نیز چشم‌انداز و برنامه‌هایی دارد که می‌تواند با حضور خبرنگاران و فعالان رسانه‌ای آنها را بازگو و تبیین کند.

رییس شورای اسلامی شهر اصفهان به مسأله پر حاشیه تابلوهای شهری با موضوع رسانه پرداخت و اظهار کرد: در این موضوع تشبیه انجام نشده بود و پیام‌ها استعاره‌ای در نظر گرفته شده که مناسب و جالب نبود، انتقاداتی نیز درباره تابلوهای شهری با موضوعات فرهنگ شهروندی وجود دارد که باید بهتر از این عمل شود، در این راستا مقرر شده کمیسیون فرهنگی شورا نشستی را برای بررسی نقاط قوت و ضعف این موضوع داشته باشد.

وی با بیان اینکه محور تاریخی چهارباغ و اینکه این پیاده‌راه بستری برای استفاده خانواده‌ها است، خاطرنشان کرد: در شرایط بحرانی که برخی فکر می‌کردند این محور باید از این شکل موجود خارج شود، شهرداری و شورا مکاتبه‌های بسیاری داشت و تأکید کرد راه حل مسأله این نیست که این محیط مناسب برای خانواده‌ها از مردم گرفته شود.

نورصالحی با اشاره به پیگیری‌ها، جلسات و مکاتبات شورای اسلامی شهر اصفهان در خصوص مسأله آب و حق آبه اصفهان با مسؤولان مربوطه مجلس، دولت و دستگاه قضایی، اظهار کرد: دغدغه‌های جدی در خصوص زاینده‌رود داریم که به صورت جلسات حضوری و مکاتبات رسمی پیگیری کرده‌ایم، معتقد هستیم در شرایطی که آب خلیج فارس به استان‌هایی که از آب زاینده رود استفاده می‌کنند رسیده است دیگر لازم نیست که از اصفهان به این استان‌ها آب انتقال داده بشود.

مطالبه‌گر حقابه محیط زیست و گاخونی هستیم

وی ادامه داد: پیگیر اختصاص حقابه پنج هزار هکتار فضای سبز و ۳۰۰ کیلومتر مادی از زاینده‌رود هستیم که به‌تازگی این حقابه از سوی استانداری پذیرفته شده و در کارگروه فضای سبز شهر به رسمیت شناخته شده است، بر این اساس موضوع به شرکت آب منطقه‌ای ابلاغ شد که در زمان رهاسازی آب این حقابه هم احیا شود، البته مطالبه‌گر تخصیص حقابه محیط زیست و باتلاق گاوخونی نیز هستیم.

رییس شورای اسلامی شهر اصفهان با تأکید بر ضرورت اهتمام همه دستگاه‌های استان اصفهان و مسؤولان کشور برای برطرف شدن مشکلات آب در اصفهان، عنوان کرد: محیط زیست استان اصفهان و کشور در خصوص مشکلات زیست محیطی اصفهان همکاری و همراهی خوبی داشته‌اند و مسأله انتقال صنایع از نزدیکی شهر اصفهان تا شعاع 50 کیلومتری در دستور کار قرار گرفته است و امیدوار هستیم اتفاقات خوبی برای حل مشکلات زیست محیطی اصفهان رخ بدهد که این موضوع نیازمند اهتمام مسؤولان استان و کشور است.

نورصالحی تصریح کرد: در آغاز سال سوم فعالیت شورای اسلامی شهر اصفهان، کمیسیون خانواده، بانوان و جوانان شکل گرفت بر این اساس پنج نفر از اعضای شورا، عضو این کمیسیون هستند، در این راستا فعالیت‌ها در این حوزه‌ها با انسجام بیشتری پیگیری و انجام می‌شود./1304/

متین فیروزآبادی
ارسال نظرات