۳۰ مرداد ۱۴۰۲ - ۰۹:۰۴
کد خبر: ۷۴۰۳۵۲
رئیس مرکز رسیدگی به امور مساجد کاشان مطرح کرد؛

اقامه سه نوبت نماز جماعت در ۴۰ درصد از مساجد کاشان

اقامه سه نوبت نماز جماعت در ۴۰ درصد از مساجد کاشان
اصفهان – حجت الاسلام نوروز زاده گفت: هیئات مذهبی در ۵۶ درصد از مساجد و کانون‌های فرهنگی هنری در ۳۵ درصد مساجد شهرستان کاشان فعالیت می‌کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، حجت الاسلام رحمت الله نوروز زاده یکشنبه شب در مراسم تقدیر از خادمان، موذنین و مکبرین مسجد امام حسن مجتبی(ع) لتحر که به مناسبت روز جهانی مساجد برگزار شد، با اشاره به ۴۷۰ مسجد در شهرستان کاشان، گفت: در ۴۰ درصد از مساجد شهرستان کاشان در سه نوبت نماز جماعت برگزار می‌شود.

وی افزود: در ۵۶ درصد از مساجد کاشان هیئات مذهبی فعال هستند و کانون‌های فرهنگی هنری در ۳۵ درصد مساجد شهرستان فعالیت می‌کنند.

رئیس مرکز رسیدگی به امور مساجد کاشان با اشاره به ۱۰ مسجد در حال ساخت در این شهرستان اظهار داشت: برای هفت مکان شهر از جمله بلوار صنعت و مسکن مهر که دارای جمعیت زیادی بوده، اما فاقد مسجد هستند، مکان‌هایی شناسایی شده تا با جانمایی زمین توسط خیرین، مسجد ساخته شود.

وی با اشاره به ویژگی‌های یک مسجد پویا گفت: صفا، صمیمیت، هم سویی، همدلی محبت در بین نمازگزاران سبب می‌شود روز به روز به جمعیت مساجد بویژه قشر کودک و نوجوان اضافه شود.

حجت الاسلام نوروز زاده با تاکید بر اینکه بچه‌ها آینده مساجد را می‌سازند، افزود: در برخی مساجد این گلایه وجود دارد که چرا دست اندرکاران و والدین فرزندان خود را به مساجد نمی‌آورند.

وی مسجد امام حسن مجتبی(ع) لتحر یکی از مساجد کاشان در جذب کودکان و نوجوانان نام برد و یادآورشد: همواره در بازدید‌ها و سخنرانی‌ها خود به متولیان مساجد اعلام می‌کنم تا روش و الگوی این این مسجد را ببینند که چگونه موفق به جذب بچه‌ها شده است.

لازم به ذکر است، همزمان با روز جهانی مساجد از خادمان، موذنین و ۴۲ نفر از اعضای نوجوان کانون فرهنگی هنری شهدای لتحر مسجد امام حسن مجتبی(ع) لتحر که در طول سال وظیفه تکبیر نماز جماعت را به عهده داشتند تقدیر به عمل آمد./۱۳۰۷/

محمد ملک آبادی
ارسال نظرات