۳۱ مرداد ۱۴۰۱ - ۰۸:۵۷
کد خبر: ۷۱۷۶۱۸
مدیر اجرایی مرکز رسیدگی به امور مساجد کاشان مطرح کرد؛

لزوم تعامل ائمه جماعات برای جذب نسل نوجوان و جوان به مسجد

لزوم تعامل ائمه جماعات برای جذب نسل نوجوان و جوان به مسجد
اصفهان - حجت الاسلام نوروز زاده ارتباط ائمه جماعات مساجد در جذب نسل نوجوان و جوان به مسجد را حائز اهمیت دانست و به لزوم ارتباط و تعامل ائمه جماعات با یکدیگر تأکید کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، حجت الاسلام رحمت الله نوروز زاده شامگاه شنبه در اجتماع ائمه جماعات کاشان در نخستن روز ازهفته مسجد که در حسینیه حضرت علی اکبر (ع) این شهرستان برگزار شد گفت: رهبر معظم انقلاب می‌فرماید، روز مسجد یک روز انقلابی است.

وی افزود: تصویت روز جهانی مسجد در سازمان کنفرانس اسلامی از مطالبات جمهوری اسلامی به دلیل به آتش کشیدن مسجد الاقصی و مقابله با دشمن صهیونیزم است.

حجت الاسلام نوروز زاده با اشاره به نامگذاری هفته جهانی مساجد از ۳۰ تا ۶ شهریور و تدارک برنامه‌هایی برای این هفته گفت: دیدار ائمه جماعات مساجد کاشان با نماینده ولی فقیه در کاشان یکی از برنامه‌های هفته گرامیداشت مسجد در شهرستان کاشان است.

وی به لزوم ارتباط و تعامل ائمه جماعات با یکدیگر تأکید کرد و افزود: ائمه جماعات برای تبادل تجارب و اطلاعات و آشنایی با طرح‌ها وایده‌های نوین اداره مساجد از ظرفیت فضای مجازی برای ارتباط و تعامل به یکدیگراستفاده کنند.

مدیر اجرایی مرکز رسیدگی به امور مساجد کاشان ارتباط ائمه جماعات مساجد را در جذب نسل نوجوان و جوان حائز اهمیت دانست و اظهار داشت: ائمه جماعات مساجد شهرستان کاشان با تعامل و ارتباط با یکدیگر از ایده‌ها و تجارب یکدیگر برای جذب نسل نوجوان و جوان به مساجد استفاده کنند.

حجت الاسلام نوروز زاده ارتباط ائمه جماعات در شهرستان کاشان را کم رنگ دانست و بر ارتباط و تعامل ائمه جماعات شهرستان با یکدیگر تأکید کرد و گفت: شورا‌های ۹ گانه مساجد مناطق کاشان با هدف ایجاد ارتباط ائمه جماعات با یکدیگر در شهرستان کاشان راه اندازی شده است.

وی با اشاره به فعالیت ۹ شورای ائمه جماعات در مناطق ۹ گانه شهرستان کاشان، گفت: در هریک از مناطق ۹ گانه ۲۵ تا ۳۰ مسجد تحت پوشش است که به صورت میانگین ۵ نفر از ائمه جماعات همان منطقه بعنوان شورای ائمه جماعات منطقه فعالیت دارند.

به گفته وی شورا‌های مساجد در مناطق ۹ گانه شهرستان با استفاده از ظرفیت فضای مجازی برای هر منطقه گروهی را در فضای مجازی تشکیل و با عضویت ائمه جماعات هرمنطقه درگروه همان منطقه از تجارب یکدیگر استفاده کنند.

مدیر اجرایی مرکز رسیدگی به امور مساجد کاشان حضور ائمه جماعات در فضای مجازی و فعالیت در این فضا و استفاده از این ظرفیت را ضروری دانست و افزود: از پیشنهادات و انتقاد‌های سازنده ائمه جماعات استفاده خواهد شد.

حجت الاسلام نوروز زاده بر ضرورت دانش افزایی مدیریت مساجد و مهارت مسجد داری تأکید کرد و گفت:  طرح هجرت با هدف دانش افزایی مدیریت مساجد برگزار می‌شود.

لازم به ذکر است، شهرستان کاشان دارای ۵۳۰ مسجد و ۳۷۰ امام جماعت است که از این تعداد ۲۴۰ مسجد در شهر کاشان و مابقی آن در شهر و روستا‌های توابع این شهرستان قرار دارد.

شایان ذکر است، ۳۴ مسجد تاریخی شهرستان کاشان در فهرست آثار ملی کشور ثبت شده است، مسجد جامع مربوط به قرن‌های اولیه اسلامی در دوره سلجوقیان واقع در میدان کهنه کاشان، مساجد آقا بزرگ، بالا بازار، تبریزیها، تنباچی ها، میرعماد، امام «سلطانی» و مسجد ملاعبدالباقی «درودی» از جمله مساجد قدیمی و تاریخی این شهرستان کاشان است./۱۳۰۷/

محمد ملک آبادی
ارسال نظرات