۱۱ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۳:۲۷
کد خبر: ۷۴۱۱۱۸
امام جمعه شهرستان سرپل ذهاب:

انقلاب اسلامی ریشه در فرهنگ عاشورا دارد

انقلاب اسلامی ریشه در فرهنگ عاشورا دارد
کرمانشاه ـ حجت الاسلام ساداتی گفت: انقلاب اسلامی بعنوان احیاگر ارزش‌های اصیل انسانی، ریشه در فرهنگ ایثار و شهادت و فرهنگ عاشورایی حضرت اباعبدالحسین(ع) دارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمانشاه، محفل شعر در مسیر حسین(ع) و گرامیداشت یادبود شاعر بزرگ آیینی کشور استاد احمد عزیزی به همت اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و موکب الحسین محبان اهل بیت(ع) بشیوه و پاتاق سرپل‌ذهاب با حضور امام جمعه، فرماندار، معاون فرهنگی و رسانه‌ای اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه، مدیران ادارات و نهاد‌ها و عموم مردم و زائران اباعبدالله الحسین در روستای حبیبوند سرپل‌ذهاب برگزار شد.

حجت الاسلام سید محمدعلی ساداتی، امام جمعه سرپل‌ذهاب در ادامه این مراسم گفت: انقلاب اسلامی به عنوان احیاگر ارزش‌های اصیل انسانی، ریشه در فرهنگ ایثار و شهادت و فرهنگ عاشورایی حضرت اباعبدالحسین(ع) دارد.

وی افزود: یکی از ویژگی‌های که باعث استقامت، پایداری، و حفظ انقلاب بوده، هنرمندانی بودند که متعهد به ارزش‌ها، متعهد به دین و اخلاق بودند، و در کنار پرورش دلیرمردانی که سیره خود را سپر گلوله‌های سرخ برای دفاع از شرأفت و حیثیت این مملکت و این خاک و بوم کردند، هنرمندانی مثل مرحوم استاد آئینی احمدعزیزی بودند و این جای افتخار دارد.

وی گفت: جوانان و مردمان شهرستان سرپل‌ذهاب دارای استعداد ویژه‌ای در موضوع شعر هستند، جا دارد فرهنگ خود را معرفی کنیم.

حجت الاسلام ساداتی ادامه داد: در این مسیر حضرت سیدالشهدا(ع) که طریق الحسین بوده و خواهد بود، آنچه که ماندگار شد آنی بود که با خداوند و اهل بیت(ع) در راستای سیره نبوی نقش و رنگ گرفت.

وی تصربح کرد: مقام معظم رهبری در دیدار با شاعران، استفاده از هنر را متذکر شدند برای ماندگار شدن ارزش‌ها، لذا هنر ذاتاََ دارای جذابیت است، در عصر پیامبر(ص)، که معجزه وی قرآن کلام الهی بود و تا سیره معصومین (ع) پیام‌ها را در قالب شعر و هنر به نسل خود و بعد خود می‌رساندند، مورد احترام ویژه‌ای بودند.

در این مراسم علیرضا قزوه مسئول دفتر شعر و سرود سازمان صدا و سیما، محسن مؤمنی شریف نویسنده برجسته کشوری و شاعران استان سید صادق خاموشی از اسلام آبادغرب، علی بخش هواسی و خانم شبنم کریمی از سرپل‌ذهاب حضور داشتند و اشعار خود را قرائت کردند.

در ادامه، خسرو تمری، رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی سرپل‌ذهاب در این مراسم اظهار داشت: به مناسبت ایام اربعین حسینی مراسم محفل شعر در مسیر حسین(ع) و یاد بود شاعر بزرگ آیینی کشور استاد احمد عزیزی، در یکی از موکب‌های اربعین حسینی که در مسیر تردد زوار عتبات عالیات برپا است، برگزار شد.

وی افزود: خوشبختانه در این مراسم دوتن از شاعران و نویسندگان مطرح کشوری آقای علیرضا قزوه و محسن مؤمنی شریف حضور داشتند و به شعرخوانی پرداختند.

احمد عزیزی (زاده ۴ دی ۱۳۳۷ – درگذشته ۱۶ اسفند ۱۳۹۵) شاعر معاصر کُرد اهل ایران و زاینده سرپل‌ذهاب، ارائه‌دهنده سبک جدیدی از مثنوی بود که در زمینه شعر آیینی و انقلاب با درونمایه‌ای عرفانی فعال بود.

وی پس از ۹ سال اغما در بیمارستان امام رضا کرمانشاه، بعد از ظهر روز دوشنبه ۱۶ اسفندماه ۱۳۹۵ در ۵۸ سالگی درگذشت.

مقام معظم رهبری در ۲۸ مهر ۱۳۹۰ طی سفرش به کرمانشاه از احمد عزیزی در بیمارستان دیدار کرد./1400/

ارسال نظرات