۱۶ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۶:۱۸
کد خبر: ۷۴۱۳۴۳

تلاش رسانه ملی برای معرفی شایسته مرز خسروی و استقبال زائران حسینی

تلاش رسانه ملی برای معرفی شایسته مرز خسروی و استقبال زائران حسینی
معرفی کرمانشاه به عنوان «دروازه کربلا» و اطلاع‌رسانی مناسب از ظرفیت‌های مرز خسروی سبب استقبال زائران برای عبور از این مرز شد.

دکتر پیمان جبلی رئیس رسانه ملی که عصر سیزدهم شهریور ماه در مرز خسروی حضور یافته بود با اشاره به اینکه از چندماه قبل، در استان‌هایی که دارای مرز‌های خروجی به سمت کشور عراق هستند جلسات متعددی برای کمک حداکثری به ستاد اربعین برگزار شده است گفت: امسال با هم‌افزایی همه دستگاه‌ها از جمله رسانه ملی و نیز تدبیر بسیار خوب ستادملی اربعین، علی‌رغم آنکه امسال پرجمعیت‌ترین پیاده‌روی در تاریخ راهپیمایی‌های اربعین بوده، بهترین و روان‌ترین همایش پیاده‌روی اربعین را شاهد بودیم.

وی افزود: هدف اصلی رسانه ملی در همایش اربعین، کمک به توزیع زمانی و مکانی حرکت زائران به سمت مرز‌ها برای جلوگیری از ازدحام و ترافیک جاده‌ها و خروجی‌ها است که خوشبختانه این امر با کمک و همراهی همکاران ما و سایر دستگاه‌ها در ستاد اربعین اتفاق افتاد.

جبلی که سال گذشته در زمان سفر به عتبات عالیات، از اهتمام رسانه ملی به معرفی این مرز با توجه به ظرفیت‌های ویژه آن خبر داده بود گفت: علاوه بر اینکه خدمات ارائه شده به زائران عتبات عالیات در مرز‌های سنتی عراق را با کمال تشکر و قدردانی از آنها، منعکس و معرفی می‌کنیم، از سال گذشته تلاش کرده ایم گذرگاه‌های جدید از جمله مرز خسروی که با عزم و همت دستگاه‌های اجرایی ایجاد شده است و گذرگاه سنتی و قدیمی عبور به کربلاست را نیز به مخاطبان معرفی کنیم.

وی در پایان ضمن قدردانی از همکاران رسانه ملی در صداوسیمای استان کرمانشاه برای کمک به اهداف ستاد ملی اربعین اظهار کرد: سهولت، آرامش، آسودگی و حفظ حداکثری شأن زائر حضرت اباعبدالله الحسین (ع)، چیزی است که در عزیمت زائران سیدالشهدا و بازگشت آنان از عتبات مقدس دارد اتفاق می‌افتد.

در ادامه این بازدید سید صداقت موسوی، سرپرست شبکه استانی کرمانشاه ضمن تشکر از حضور رئیس رسانه ملی در قرارگاه رسانه‌ای اربعین مرز خسروی گفت: همکاران سخت کوش صداوسیمای استان کرمانشاه آماده‌اند در تمام طول سال با استقرار در پایانه مرزی خسروی و انعکاس رسانه‌ای ورود و خروج زائران حسینی، نسبت به معرفی این پایانه مرزی به عنوان دروازه اصلی کربلا به عموم مردم ایران نهایت تلاش خود را به کار بگیرند.

گفتنی است دکتر جبلی قبل از این بازدید، نشستی با محمد طیب صحرایی استاندار کرمانشاه داشت و از میزان خدمات ارائه شده توسط دستگاه‌های اجرایی به زائران حسینی در مرز خسروی و تمهیدات لازم برای تسهیل سفر آن‌ها به عتبات عالیات اطلاع یافت.

ارسال نظرات