۱۱ بهمن ۱۳۸۸ - ۱۴:۱۹
کد خبر: ۷۴۱۵۴
مدیر منطقه یک حوزه‌های علمیه خواهران:

بیشترین خواهران طلبه کشور در استان تهران پذیرش می‌شوند

خبرگزاری رسا ـ مدیر منطقه یک حوزه‌های علمیه خواهران کشور با اشاره به تعداد مدارس علمیه خواهران در استان‌ تهران گفت: به صورت معمول بیشترین خواهران طلبه در سطح کشور در استان تهران پذیرش و مشغول به تحصیل می‌شوند.
بیشترین خواهران طلبه کشور در استان تهران پذیرش می‌شوند
 به گزارش خبرگزاری رسا، زهرا راستی، مدیر منطقه یک حوزه‌های علمیه خواهران کشور با اشاره به آغاز زمان پذیرش و ثبت نام در حوزه‌های علمیه خواهران تصریح کرد: با توجه به اینکه پذیرش متقاضیان تحصیل در مدارس علمیه خواهران تا ابتدای اسفندماه ادامه خواهد داشت، پیش‌بینی کرد طی مدت باقی‌مانده داوطلبان بسیاری اقدام به ثبت‌نام در مدارس علمیه خواهران نمایند.

وی با بیان اینکه در سال گذشته بیشترین آمار پذیرفته شدگان مدارس علمیه خواهران کشور مربوط به مدیریت منطقه یک حوزه‌های علمیه خواهران کشور (استان‌های تهران و اصفهان) بوده است، گفت: در سال تحصیلی 88-89، در سطح دو (کارشناسی) هزار و 236 نفر پذیرش نهایی شده‌اند.

مدیر منطقه یک حوزه‌های علمیه خواهران خاطرنشان کرد: در میان 900 داوطلب ورود به سطح سه (کارشناسی ارشد)، از هر هشت نفر یک نفر پذیرش شدند.

وی با اشاره به میزان رشد سالانه ثبت‌نام در مدارس علمیه خواهران تصریح کرد: آمار سال‌های گذشته بیانگر آن است که استقبال جوانان برای تحصیل در مدارس علمیه خواهران، هر سال نسبت به سال قبل افزایش می‌یابد.

راستی با بیان اینکه تحصیل در مدارس علمیه سطح دو به دو صورت حضوری و نیمه‌حضوری انجام می‌شود، یادآور شد: در سطح سه طلاب به صورت حضوری و یا غیرحضوری به تحصیل می‌پردازند.

وی افزود: به طور معمول در مقطع سطح 2، بیش از نصف داوطلبان ثبت نام شده به 45 مدرسه راه می‌یابند./917/د102/ص


ارسال نظرات