۲۲ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۷:۰۵
کد خبر: ۷۴۱۷۴۲
آیت‌الله کریمی جهرمی:

حوزه ها باید با دانشمندان جهان تعامل داشته باشند

حوزه ها باید با دانشمندان جهان تعامل داشته باشند
آیت‌الله کریمی جهرمی با بیان اینکه اسلام یک دین جهانی است تأکید کرد: بر روحانیت لازم است برای تبلیغ و معرفی آن با علما و دانشمندان کشورهای دیگر تعامل داشته باشد.

به گزارش سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، آیت‌الله کریمی جهرمی در دیدار حجت‌الاسلام یحیی جهانگیری، سرپرست نمایندگی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی در شهر مقدس قم، تأکید کرد: باید به مردم جهان یادآوری کرد که دین ما اساساً بر اساس اجتماع و ارتباط است، همانطور که خداوند در قرآن می‌فرماید: «وما أرْسلْناک إلّا رحْمةً للْعالمین/ آیه ﴿۱۰۷﴾ سوره مبارکه الانبیا»، یا رسول الله ما تو را نفرستادیم الا برای جهانیان.

وی افزود: ما مردمی علاقه‌مند به جهانیان هستیم، درد آنها را درد خود می‌دانیم و سختی‌های آنها را سختی‌های خود می‌دانیم و معتقد هستیم که همه ما مجموعه‌ای هستیم که زیر یک سقف زندگی می‌کنیم.

استاد درس خارج حوزه علمیه  قم ادامه داد: باید به جهانیان بشناسانیم که اسلام دین تعقل است. پس ما نباید در یک چهارچوب، خودمان را محدود کنیم و باید برای جهانیان تبلیغ دین را انجام دهیم، همانطور که حضرت امام رضا(ع) فرمودند: «رحم اللّه عبْدا احْیا أمْرنا» خدا رحمت کند کسی را که امر ما را احیا می‌کند.

وی در پایان سخنانش، تأکید کرد که اسلام یک دین جهانی است و بر روحانیت لازم است ابواب محاورت را در دانشگاه‌های کشورهای دیگر باز کنند و با علما و دانشمندان آنها تعامل داشته باشد.

بر  اساس این گزارش، حجت‌الاسلام جهانگیری در سخنانی، به تشریح فعالیت‌ها و وظایف سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی پرداخت و گفت: در دوره مدیریت جدید سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی بر اساس نیازهای میدانی و همچنین، رویکردهای جدید مدیریتی نگاهی تحولی در برنامه‌ها رخ داده و منجر به طراحی یک سند تحول شده است و از یک سازمان به قرارگاه تبدیل شده است که از همه ظرفیت‌های نظام اسلامی اعم از دولتی و مردمی برای بسط دیپلماسی فرهنگی استفاده خواهد شد.

وی با ارائه آمار از فعالیت‌های فرهنگی برخی کشورها در عرصه بین‌الملل و مقایسه آن با جمهوری اسلامی ایران، بیان کرد: در این رقابت نابرابر، باید هدفمند و هوشمندانه در عرصه جهان عمل کرد. از این رو سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی و حوزه‌های علمیه از ظرفیت عظیمی در این رابطه برخوردار هستند.

ارسال نظرات