۲۷ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۶:۱۷
کد خبر: ۷۴۱۷۷۴
مولوی ساداتی در گفت‌وگوی اختصاصی با رسا:

باید با وحدت برای موفقیت نظام اسلامی تلاش کنیم

باید با وحدت برای موفقیت نظام اسلامی تلاش کنیم
امام جمعه سراوان تلاش و تبلیغات دشمن را برای جدایی مسلمانان از یکدیگر دانست و گفت: وحدت میان برادران مسلمان باید استمرار داشته باشد و باید در راه موفقیت انقلاب اسلامی حرکت کرد.

مولوی عبدالصمد ساداتی امام جمعه سراوان در گفت‌وگو با خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب در دیدار مردم سیستان و بلوچستان و خراسان جنوبی مبنی بر اینکه آمریکا مجموعه ای برای بحران سازی در کشورها ازجمله ایران ایجاد کرده که ماموریت آن یافتن و تحریک نقاط بحران زا است، ابراز کرد: آمریکا و صهیونیست ها با ایجاد تفرقه بین مذاهب اسلامی به دنبال ناامنی در مناطق اسلامی خصوصاً جمهوری اسلامی ایران هستند از این رو همه مسلمانان باید هوشیار و بیدار باشند.

ردپای رژیم صهیونیستی در همه مشکلات جوامع اسلامی قابل مشاهده است

وی افزود: در طول تاریخ هر کجا که مشکلاتی برای مسلمانان پیش آمده است ردپای صهیونیست ها را مشاهده می کنید، امروز نیز آمریکا دست این رژیم است.

امام جمعه سراوان با بیان اینکه دین اسلام همه مسلمانان را به توحید و وحدت دعوت کرده است، تصریح کرد: پیامبر همه مسلمانان را زیر پرچم وحدت جمع کرده  و همانطور که می دانید در اسلام مذاهب و دیدگاه های مختلفی هست که برای پیروانش محترم و برای دیگران نیز باید قابل احترام باشد و خرده اختلافی هم اگر گوشه کناری پیدا می شود را با گفت و گو میان خود باید حل و فصل کرد.

وی ادامه داد: همه ما یک خانواده و برادر هستیم و در یک خانواده مشکلات را باید حل و فصل کرد و اختلافات خانوادگی مربوط به خارج از آن خانه و بیگانگان نمی شود، به فضل الهی امروز بین این خانه و برادرانش وحدت و همدلی هست و امیدواریم روز به روز هم بیشتر شود.

وحدت میان شیعه و سنی استان سیستان و بلوچستان با قوت تمام وجود دارد

امام جمعه سراوان با ابراز اینکه وحدت میان شیعه و سنی استان سیستان و بلوچستان با قوت تمام وجود دارد، بیان کرد: دشمنان تلاش و سرمایه‌گذاری می‌کنند تا اقوام و مذاهب اسلامی را از یکدیگر جدا کنند اما نتوانستند به اهداف‌شان برسند.

وی افزود: امکانات و تبلیغات مختلفی که شما در دنیای امروز مشاهده می‌کنید دلیل بر این است که دشمن می خواهد مسلمانان وحدت و قدرت نداشته باشند.

جدیت دولت در جهت تحقق مطالبات رهبر انقلاب برای آبادانی سیستان و بلوچستان 

مولوی ساداتی اشاره ای به بیانات رهبری نسبت به آبادانی استان سیستان و بلوچستان داشت و یادآور شد: همانگونه که رهبر عزیز هم اشاره کردند اگر مصوبات در دولت های گذشته اجرایی می شد چهره این استان متفاوت می شد، ان شاء الله دولت با اراده و عزم جدی و با نصب العین قراردادن فرمایشات رهبری مصوبات حضرت آقا را در این استان به سرانجام برساند.

امام جمعه سراوان خاطرات رهبری از دوران حضورشان در سیستان و بلوچستان را مورد تمجید قرار داد و ابراز کرد: بیان خاطرات رهبری به ما و مردم این را می رساند که این همراهی را نباید نادیده گرفت و با همه وجود باید استمرار بخشید و در راه انقلاب اسلامی حرکت کرد.

وی در پایان تاکید کرد: کسانی که به امنیت ملی ضربه می زنند بدانند ضرر و زیانش به همه ملت و کشور وارد می شود، از این رو مسئولان نیز با استفاده از روش های مختلف ابتدا با پند و نصیحت و امر به معروف و نهی از منکر آنان را هوشیار و بیدار کنند.

ارسال نظرات