۲۹ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۶:۳۶
کد خبر: ۷۴۲۱۰۹
استاندار اصفهان خبر داد؛

برگزاری مراسم افتتاحیه جایزه‌ «مصطفی» با حضور رئیس جمهور

برگزاری مراسم افتتاحیه جایزه‌ «مصطفی» با حضور رئیس جمهور
اصفهان ـ مرتضوی از میزبانی اصفهان در جایزه بین‌المللی مصطفی(ص) و حضور ریاست جمهوری در آیین افتتاحیه این مراسم، خبر داد.

به گزارش خبرگزاری رسا در اصفهان، دکتر سیدرضا مرتضوی استاندار اصفهان در یکصد و سی و یکمین جلسه شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی استان، گفت: در مهرماه سال‌جاری چند رویداد معتبر در اصفهان برگزار می‌شود که مهمترین این رویدادها از لحاظ ملی و بین‌المللی جایزه مصطفی(ص) است.

وی ادامه داد: با پیگیری‌هایی که مدیریت استان در سال گذشته انجام داد، میزبانی این جایزه بین‌المللی به اصفهان واگذار شد و به دنبال این هستیم تا دبیرخانه جایزه بین‌المللی مصطفی (ص)در استان مستقر بماند.

استاندار اصفهان یکی از اصلی‌ترین راهبردهای توسعه استان را حرکت در راستای «توسعه اقتصاد دانش بنیان» دانست و عنوان کرد: از این رو بایستی پیوند عمیقی میان استان و حوزه‌های فناوری و تکنولوژی برقرار و مسیر اصلی سرمایه‌گذاری استان هموار شود.

دکتر مرتضوی تصریح کرد: اصفهان بایستی پایگاه مؤثر و مهمی برای نخبگان علمی ملی و بین‌المللی قلمداد شود، برای تحقق این مهم گام نخست در جریان جایزه مصطفی (ص) رقم خواهد خورد که اصفهان میزبان ۱۵۰ دانشمند معتبر و برتر جهان اسلام می‌شود که از سراسر دنیا به اصفهان خواهند آمد.

وی اظهار کرد: در تلاش هستیم افتتاحیه این آیین با حضور رییس جمهور برگزار شود و در جریان این جایزه برنامه‌های متعددی با حضور دانشمندان برتر جهان اسلام در حوزه علم و فناوری در اصفهان برگزار خواهد شد.

دکتر مرتضوی ادامه داد: ظرفیت سازی برای بنگاه‌های اقتصادی استان به منظور بهره‌مندی از این رویداد ضروری است.

وی خاطرنشان کرد: در این راستا بسترسازی برای حضور فعالان اقتصادی استان در جریان جایزه مصطفی(ص) و ایجاد ارتباط با نخبگان علمی جهان اسلام توسط اتاق بازرگانی با جدیت دنبال گردد./1304/

متین فیروزآبادی
ارسال نظرات