۲۹ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۵:۳۲
کد خبر: ۷۴۲۱۱۱
سردار یکتا خبر داد؛

برگزاری ویژه برنامه هفته دفاع مقدس در اصفهان با عنوان «شب های پرستاره»

برگزاری ویژه برنامه هفته دفاع مقدس در اصفهان با عنوان «شب های پرستاره»
اصفهان ـ سردار یکتا گفت: مراسم گرامیداشت هفته دفاع مقدس با عنوان «شب‌های پرستاره» از روز پنجشنبه ۳۰ شهریور به مدت ۴ شب در گلستان شهدای اصفهان برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، سردار حسین یکتا رییس هیأت مدیره جمعیت امام رضایی‌ها امروز در جمع اصحاب رسانه، با اشاره به آثار و برکات فعالیت‌های جهادی و اردوهای راهیان نور، گفت: دستگاه شهدا یک دستگاه مبتنی بر حکمت است، در این دستگاه انسان به مسیرهای بسیار شگفت‌آوری راه پیدا می‌کند، امسال توفیق شد برای برنامه شب‌های پرستاره در اصفهان در جوار مردم شریف و شهدای عزیز اصفهان باشیم.

سردار یکتا اضافه کرد: مراسم گرامیداشت هفته دفاع مقدس با عنوان «شب‌های پرستاره» از روز پنجشنبه ۳۰ شهریور به مدت ۴ شب همزمان با اقامه نماز مغرب و عشاء در گلستان شهدای اصفهان برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: در حوزه روایتگری یک فضای جدیدی نیاز بود و خاطره‌گویی‌ در شلمچه به نام شب‌های بله برون یعنی شب‌هایی که حضرت زهرا(س) برای ما از پسرشان حضرت مهدی(عج) بله می‌گرفتند، بعد از سال اول این برنامه که حدود ۱۰ شب بود با حضور حدوداً ده هزار نفر دانشجو انجام می‌شد. در این برنامه خاطره‌گویی انجام می‌شد و سخنرانی نبود، در این شب‌ها شاهد استقبال مخاطبین و حوزه تأثیر آن بودیم و یک سناریویی برای این برنامه وجود داشت که مؤثر واقع شد.

سردار یکتا با بیان اینکه لازم بود چنین برنامه‌هایی در شهر نیز اجرایی شود، اظهار کرد: رهبر انقلاب فرمودند شهدا ستاره هستند برهمین مبنا اسم این برنامه را شب‌های پرستاره گذاشتیم و اولین بار سال ۹۸ در تهران برنامه شب‌های پرستاره اجرا شد که برنامه‌ای کاملا مردمی بود، در تهران این کار اثرگذار بود و با استقبال مواجه شد. برنامه بعدی شب‌های پرستاره در قم برگزار شد و در قم نیز استقبال خوبی صورت گرفت. پس از آن تصمیم گرفتیم بخاطر عظمت و ویژگی‌های اصفهان و شهدای بسیاری که این شهر داشت برنامه شب‌های پرستاره را در این شهر برگزار کنیم.

رییس هیأت مدیره جمعیت امام رضایی‌ها، خاطرنشان کرد: بیان خاطراتی از شهدای بزرگ اصفهان، رشادتها و فداکاری‌ها و ایثار مردم اصفهان در طول سال‌های دفاع مقدس تا به امروز و پخش بخشی از سخنان شهدایی نظیر شهید حسین خرازی، مداحی سید رضا نریمانی از جمله برنامه‌هایی است که در برنامه شب‌های پرستاره اصفهان اجرا خواهد شد، انتخاب شهدایی که از آنها بیان خاطره می‌شود براساس شاخص بودن و ویژگی‌های خاصی که داشتند بوده است و ما قصد داریم سبک زندگی و ویژگی‌های ایشان را بیان کنیم./1304/

متین فیروزآبادی
ارسال نظرات