۳۰ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۴:۴۹
کد خبر: ۷۴۲۱۷۳
دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت:

زیارت اربعین در ذیل هدایت الهی و زمینه حکومت جهانی است

زیارت اربعین در ذیل هدایت الهی و زمینه حکومت جهانی است
آیت الله رمضانی با اشاره به وعده الهی در خصوص تحقق حکومت عدل جهانی اربعین را جریان ساز بزرگی در این مسیر دانست و فعالان رسانه ای را دارای بیشترین وظیفه در این جبهه دانست.

به گزارش خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، آیت الله رضا رمضانی دبیر کل مجمع جهانی اهل بیت در مراسم رونمایی از کتاب «اربعین در 40 کشور جهان» که پیش از ظهر امروز در خبرگزاری ابنا برگزار شد، اظهار داشت: همایش اربعین در جریان سازی انسانی می تواند فرصت هایی را فراهم کند زیرا در شرایطی قرار داریم که بشریت تحت تأثیر سرمایه داری با مشکلات فراوانی مواجه است.

وی در ادامه با اشاره به معجزه بودن عاشورا و نهضت امام حسین علیه السلام، تصریح کرد: امام حسین برای تحول جهانی ذخیره شده است و خداوند می خواهد بستری را برای جهان بیان کند که جهانیان متوجه تحول عظیم بشری و مدینه فاضله بشوند؛ اربعین را در این راه نمی توان نادیده گرفت زیرا با عنایت الهی حکومت به دست صالحان سپرده می شود و اربعین در این مسیر جریان ساز بزرگی است.

رئیس مجمع جهانی اهل بیت حضور بیش از صد ملیت در پیاده روی اربعین را از اعجاز و نشانه جهانی بودن آن دانست و ادامه داد: همه مناظر مراسم اربعین حسینی زیبا است؛ شیعیان نباید امام حسین را مصادره کنند زیرا برای همه جهانیان الگو بوده و برای همه آزادگان درس دارد.

وی با اشاره به تلاش جریان استکباری اظهار داشت: محتوایی مانند اربعین در حوزه رسانه وجود ندارد زیرا هر بعد اربعین می تواند جریان ساز باشد و در این خطوط خبری می توان فعالیت عظیم رسانه ای انجام داد؛ مشکلاتی گریبان گیر بشریت و جامعه مسلمانان بوده که می توان در اربعین و فعالیت رسانه ای حول آن چاره ای را برای آن مشکلات اندیشید.

آیت الله رمضانی با اشاره به پیاده روی جاماندگان اربعین در کشورهای آمریکا و کانادا، آن را جلوه ای از اعجاز اربعین دانست و تصریح کرد: فرصت های اینچنینی باید تبدیل به فرصتی طلایی بشود که در آرمان های تمدنی ما به کمک ما بیاید؛ بشریت امروزه به سمت معنویت رفته است و اربعین می تواند پیش برنده و جلودار این جریان معنویت خواهی باشد.

وی با اشاره به تلاش شرق برای محو دین و تلاش غرب برای حذف معنویت از اجتماع، تأکید کرد: معنویت های بدلی زیادی در اروپا و آمریکا ترویج می شود و هیچ کدام نمی تواند تأمین کننده امنیت روحی و روانی بشر باشد؛ این معنویت های دروغین مسؤولیت گریز است که بشریت را با ظلم همراه می کند و به عبارت بهتر تحمل سختی ها و ستم ها را تعلیم می دهد.

رئیس مجمع جهانی اهل بیت زیارت اربعین را در ذیل هدایت الهی عنوان کرد و ادامه داد: نخبگان و اصحاب رسانه در جبهه حق بیشترین وظیفه را دارند تا تبیین درستی از جبهه حق داشته باشند و سواد رسانه ای را توسعه دهند.

ارسال نظرات