۰۷ مهر ۱۴۰۲ - ۱۵:۱۸
کد خبر: ۷۴۲۶۱۱
نماینده ولی فقیه در مازندران تأکید کرد؛

ضرورت ترویج سیره علمی و عملی آیت الله کوهستانی در جامعه

ضرورت ترویج سیره علمی و عملی آیت الله کوهستانی در جامعه
مازندران - حجت الاسلام والمسلمین محمدی لائینی بر ضرورت ترویج سیره علمی و عملی آیت الله کوهستانی در جامعه تأکید کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مازندران، حجت الاسلام و المسلمین محمدباقر محمدی لائینی، نماینده ولی فقیه در مازندران امروز در دیدار جمعی از اعضای شورای سیاستگذاری نخستین همایش ملی آیت الله محمد کوهستانی(ره) گفت: آیت الله شیخ محمد کوهستانی عالم عارف بوده‌اند و ترویج سیره علمی و علمی این عالم وارسته می تواند جریان صداقت را در جامعه امروزی تقویت کند.

وی با بیان این که آیت الله شیخ محمد کوهستانی عالم عارف بوده اند، اظهار داشت: این عالم وارسته مصداق بارز «مِنَ المُؤمِنینَ رِجالٌ صَدَقوا ما عاهَدُوا اللَّهَ عَلَیهِ ۖ فَمِنهُم مَن قَضیٰ نَحبَهُ وَمِنهُم مَن یَنتَظِرُ ۖ وَما بَدَّلوا تَبدیلًا در میان مؤمنان مردانی هستند که بر سر عهدی که با خدا بستند صادقانه ایستاده‌اند؛ بعضی پیمان خود را به آخر بردند (و در راه او شربت شهادت نوشیدند)، و بعضی دیگر در انتظارند؛ و هرگز تغییر و تبدیلی در عهد و پیمان خود ندادند.» سوره احزاب آیه ۲۳ بودند.

امام جمعه ساری با بیان این که ترویج سیره علمی و علمی این عالم وارسته می تواند جریان صداقت را در جامعه امروزی تقویت کند، افزود: نوجوانان و جوانان باید از این عالم دینی با تقوا درس درست زیستن با دنیا بودن اما دل به دنیا نبستن را بیاموزند.

حجت الاسلام والمسلمین محمدی لائینی به پیش همایش آیت الله کوهستانی (ره) که در مشهد مقدس برگزار شد اشاره کرد و گفت: باید نقاط قوت و ضعف این پیش کنگره بررسی و نقاط قوت آن برای برگزاری بهتر آئین اختتامیه این کنگره ملی که ۱۲مهر ماه جاری در بهشهر برگزار می‌شود بهره گرفته شود.

نماینده ولی فقیه درمازندران خاطرنشان شد: معرفی این شخصیت ها نباید در سطح همایش‌ها محدود شود، بلکه باید بتوان این افراد را در میان جامعه معرفی کرد.

حجت الاسلام سید عربعلی جباری، امام جمعه بهشهر نیز در این نشست با بیان این که احیای امر علما احیای امر ولایت است، اظهار داشت: آیت الله جوادی آملی برلزوم تکریم و معرفی سیره علمی و عملی علمای دین نظیر آیت الله کوهستانی(ره) تاکید داشتند.

وی بیان کرد: پیامبر اکرم(ص) فرمودند که مقام عالمان دین را باید گرامی بداریم زیرا این‌ها وارثان پیامبران هستند، هر کسی علما را ارج بنهند در حقیقت خدا را تعظیم می‌کند.

امام جمعه بهشهر با بیان این که برگزاری این همایش ملی حرکت در مسیر جهاد تبیین است، خاطرنشان شد: شأن و موقعیت آیت الله کوهستانی بر قالب نخبگان و دانشگاهیان و حوزویان پوشیده نیست در این همایش باید محصول کارمان را خوب عرضه کنیم تا زمینه معرفی بیش از پیش این عالم ربانی به نسل نو فراهم شود.

وی تاکید کرد: باید شخصیت آیت الله کوهستانی(ره) را به دیگران بشناسانیم و خرسندیم که در این مسیر شاهد تلاش مسؤولان هستیم./950/

افشین ایمانی
ارسال نظرات