۰۸ مهر ۱۴۰۲ - ۱۱:۰۱
کد خبر: ۷۴۲۶۸۵
نماینده ولی فقیه در فارس:

ضعف زیرساخت ها نباید موجب غفلت از فرهنگ سازی در جامعه شود

ضعف زیرساخت ها نباید موجب غفلت از فرهنگ سازی در جامعه شود
حجت الاسلام والمسلمین دژکام بر لزوم رفع آسیب های اجتماعی تاکید کرد و گفت: ضعف زیرساخت ها نباید موجب غفلت از فرهنگ سازی در جامعه شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در فارس، حجت الاسلام و المسلمین لطف‌الله دژکام نماینده ولی فقیه در فارس در خطبه‌های نماز جمعه شیراز با تاکید بر اینکه که لازمه ایمان، عدم دوستی با دشمنان خداوند است، گفت: باید بررسی شود که کدام کشورهای اسلامی با اسراییل عادی سازی روابط دارند، در حالی که اگر به خداوند ایمان دارند، که نباید رابطه دوستی با رژیم صهیونیستی داشته باشند، لذا ایمان در بین رؤسای این کشور ضعیف است.

حجت الاسلام والمسلمین دژکام ادامه داد: دشمنان اسلام و نظام اسلامی با یکسری ارزش‌ها در تفکر دینی و اسلامی از جمله مسئله خانواده مخالفت جدی دارند.

وی با بیان اینکه دشمن در تلاش است تا بیماری کثیف انقلاب جنسی در اروپا به جامعه ما هم راه پیدا کند، گفت: اروپا با قبول و پذیرش مهاجرین از کشورهای اسلامی به بهانه افزایش جمعیت، بدون جنگ در حال تسخیر جمعیت مسلمان است.

نماینده ولی‌فقیه در فارس همچنین خاطرنشان کرد: بنیان خانواده در اسلام محکم است و باید با ارج نهادن به آن اجازه خدشه را نداد.

حجت الاسلام والمسلمین دژکام با تاکید بر اینکه مدیران باید یکسری اقدامات را برای افزایش این استحکام در جامعه در دستور کار قرار دهند، افزود: درست است که یکسری مسائل زیربنایی و زیرساختی نیاز داریم اما نباید از بعد فرهنگ و مسائل اجتماعی غافل شویم.

وی یادآور شد: طرح خانواده متعالی برای اولین بار در کشور از شیراز طی دو سه سال گذشته مطرح شده که نیاز به تامین اعتبار لازم و عملگرایی بیشتر دارد.

نماینده‌ ولی‌‌فقیه در فارس با تاکید بر ساماندهی مسائل اجتماعی، گفت: به عنوان یک مشکل حاد اجتماعی باید به رفع برخی آسیب‌ها پرداخت.

حجت الاسلام والمسلمین دژکام از مجموعه سربازان گمنام امام زمان(عج) بابت کشف تیم‌های انفجاری و انهدام آنها تقدیر کرد.

وی همچنین در بخش دیگری از خطبه خود پیرامون مسئله معارف انقلاب اسلامی ناظر به بحث امامت، بیان کرد: امامت در قاموس باورهای انقلاب اسلامی ایران، زمینه ساز ایمان و امید است.

نماینده ولی‌فقیه در فارس تاکید کرد: باید برای ترویج این عقاید در سطح بین‌الملل تلاش کنیم و از حلقه تفکر شیعی باید عبور و باور به امامت و آینده روشن جهان را ترویج دهیم.

حجت الاسلام والمسلمین دژکام در رابطه با ادیان غیر اسلام هم گفت: ایرانیان در آیین قدیم بر این باور بوده‌اند که آخر دنیا نورانی است و در تورات و انجیل و زبور هم به ظهور امام زمان(عج) اشاره شده است.

وی به سه حدیث از کتب روایی مشهور اهل سنت در خصوص مسئله امامت و امامت امام زمان(ع) و خروج ایشان حسب آنچه خود نقل کرده‌اند، اشاره و عنوان کرد:برادران اهل سنت در صحیحین به این سه حدیث اعتقاد زیادی دارند.

امام جمعه شیراز تصریح کرد: اگر امروز پای حرفمان صبورانه ایستاده‌ایم و شهید می‌دهیم و اگر در دفاع مقدس  هزاران شهید دادیم، برای این است که به فکر آینده‌ای نورانی هستیم.

حجت الاسلام والمسلمین دژکام اضافه کرد: امروز صهیونیسم‌ها با جریان‌های منحرف متحد شده‌اند تا این امید را در دل شیعه کور کنند اما این امید است که از پرچمی که از یمن در حمایت از امام زمان(ع) بلند شده، در تمام مقابل جهان استکبار ایستاده است.

ارسال نظرات