۱۰ مهر ۱۴۰۲ - ۱۱:۵۳
کد خبر: ۷۴۲۸۶۰
نماینده ولی فقیه در کاشان:

شرط قبولی نماز، اخلاص است

شرط قبولی نماز، اخلاص است
اصفهان – حجت الاسلام والمسلمین حسینی شرط قبولی نماز را اخلاص دانست و گفت: نمازی صحیح است که شرایط نماز از جمله صحیح بودن نماز، طهارت و وضو را داشته باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، حجت الاسلام والمسلمین سید سعید حسینی صبح امروز در جمع هنرجویان هنرستان دخترانه دستمالچی شرط قبولی نماز را اخلاص دانست و گفت: ما در مبانی دینی خود یک نماز صحیح و یک نماز مقبول داریم.

وی با اشاره به تفاوت بین دو نماز صحیح و نماز مقبول افزود: نمازی صحیح است که شرایط نماز از جمله صحیح بودن نماز، طهارت و وضو را داشته باشد.

نماینده ولی فقیه در کاشان تلفظ صحیح کلمات نماز را نیز یکی از شرایط صحت نماز دانست و اظهار داشت: حروف نماز را باید درست ادا کرد تا معانی کلمات درست باشد چرا که رعایت تمام موارد ذکر شده مربوط به صحیح بودن نماز است.

وی همچنین در ارتباط با قبولی نماز با اشاره به اینکه قبولی نماز علاوه بر شرایط صحیح بودن باید حضور قلب در نماز و بدون ریا داشت افزود: نماز باید برای خدا و با اخلاص باشد چرا که شرط قبولی نماز اخلاص است.

‏حجت الاسلام و المسلمین حسینی گفت: پیامبراکرم می‌فرماید، جبرئیل با هفتاد هزار ملک بعد از نماز ظهر بر من نازل شد و گفت: پروردگارت سلام می‌رساند و دو هدیه نماز وتر و شفع و نماز‌های جماعت یومیه برایت فرستاده که قبل از تو برای هیچ پیامبری نفرستاده است.

وی در مورد اهمیت نماز جماعت با اشاره به اینکه اگر مأموم تکبیرة الاحرام امام را درک کند از ۷۰ هزار حج و عمره و ۷۰ هزار مرتبه بهتر از دنیا و آنچه در آن است، گفت: اگر مأموم یک رکعت امام را درک کند بهتر است از صد هزار دینار که به فقراء صدقه بدهد و اگر یک سجده با امام انجام دهد بهتر از این است که صد بنده که در راه خدا آزاد کند.

به گفته وی نماز جماعت گنجی است که برای ما فراهم شده است، اگر در نماز جماعت صبح و یا مغربین نتوانیم شرکت کنیم مدرسه این شرایط را فراهم کرده است تا در نماز جماعت ظهر و عصر شرکت کنیم و باید قدران این فرصت باشیم و از فرصت حضور در نماز جماعت ظهر و عصر نهایت استفاده را داشته باشیم./۱۳۰۷/

محمد ملک آبادی
ارسال نظرات