۱۳ مهر ۱۴۰۲ - ۱۳:۰۸
کد خبر: ۷۴۳۰۷۳
نماینده ولی فقیه در مازندران:

کانون توجه آموزش و پرورش باید مدارس دولتی باشد

کانون توجه آموزش و پرورش باید مدارس دولتی باشد
مازندران - نماینده ولی فقیه در مازندران در دیدار وزیر آموزش و پرورش گفت: ثقل و مرکز توجه ما باید به بخش مدارس دولتی عادی باشد، اینها بخش مهم دانش آموزی ما هستند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مازندران، حجت الاسلام والمسلمین محمدباقر محمدی لائینی، نماینده ولی فقیه در مازندران امروز در دیدار با وزیر آموزش و پرورش، اظهار داشت: ما با دشمنان خودمان در حوزه آموزش و پرورش یک نقطه اشتراک و یک نقطه افتراق داریم.

وی با بیان این که آموزش و پرورش یک کانون اصلی است و سنگ بنای اولیه آینده فرد و جامعه از اینجا شکل می گیرد و این نقطه اشتراک است، افزود: توجه جدی دشمنان ما به مسأله آموزش و پرورش و همچنین کم توجهی به موضوعاتی نظیر تربیت معلم یا تعطیلی طرح تحول بنیادی از جمله نقاط افتراق ما با دشمنان است.

امام جمعه ساری با بیان این که تعطیل کردن طرح تحول بنیادین کار کمی نیست، یادآور شد: برای این طرح ساعت ها و صدها فکر کار کردند، این طرح عصاره این همه دانش و بینش و زحمات بسیاری است، اما این سرمایه عظیم را کنار گذاشته که ای کاش تنها کنار گذاشته بودیم، متأسفانه به سراغ مواردی رفتیم که نقطه مقابلش بود.

نماینده ولی فقیه در مازندران با اشاره به احیای دانشگاه فرهنگیان در دولت سیزدهم، گفت: البته باید با ترک فعل‌ها برخورد شود چرا که ضرر و زیان‌های فراوانی در پی دارد، باید سیاست‌گذاری‌ها به گونه‌ای باشد که تغییر مدیریت ها اصول تغییر نکند.

وی با تاکید بر این که معلم و رسیدگی به معلم بسیار مهم است، گفت: از دولت سیزدهم بابت اعمال رتبه‌بندی فرهنگی برای معلمان تشکر داریم، ممکن است طرح تحول بنیادین ضعف و نقص‌هایی داشته باشد،  اما به معنای این نیست که آن را مورد بازبینی، حذف و اضافه قرار بدهیم، امیدواریم کسانی که داعیه بازبینی دارند هدفشان زدودن ضعف‌ها باشد در حالی که می‌خواهند قوت‌ها را حذف کنند.

امام جمعه ساری با بیان این که ما باید به مسائل جدی در حوزه آموزش و پرورش با رعایت اولویت‌ها بپردازیم و آن‌ها را حل کنیم، تصریح کرد: ثقل و مرکز توجه ما باید به بخش مدارس دولتی عادی باشد، اینها بخش مهم دانش آموزی ما هستند.

نماینده ولی فقیه در مازندران با اشاره به این که استعدادهای درخشان و تیزهوشان به جای خود محفوظ، اما بستر عمده و عادی در مدارس دولتی را باید دریابید و به دانش آموزان و مدارس برسید، ادامه داد: بهترین معلمان باید در این تدریس کنند، معدل نمرات در این مدارس باید بالاتر از همه جا باشد.

نماینده ولی فقیه در مازندران با اعلام این که رسالت نهاد حکومت دینی برای رسیدگی به اقشار متوسط است، بیان کرد: به فرموده امام صادق(ع)، سلمان فارسی رضای امیرالمومنین(ع) را بر رضای خود ترجیح می‌داد، علم و عالم را دوست داشت و به فقرا عشق می‌ورزید، ما هم که از قوم سلمان هستیم و پیامبر اکرم بشارت هایی داده، باید به این شکل باشیم.

وی در ادامه سخنان خود با بیان این که پیوند مبارک مدرسه، مسجد و خانه با محوریت مسجد بسیار مسأله مهمی است، خاطرنشان کرد: طرح محله مهدوی نیز همین است، نهاد خانواده بسیار تاثیرپذیر است، مسجد هم باید خانواده محور باشد.

امام جمعه ساری با بیان این که قشر دانش آموز کنش‌های هنجاری و کنش‌های ناهنجاری ریشه دار و عمیق ندارد، تصریح کرد: اگر مظاهری از ناهنجاری از یک رفتار در درصدی بسیار جزیی دیده شده نگران نیستیم، اساس کار این است که باید به دنبال نهادینه کردن فرهنگ دینی در دل و جان دانش آموزان و ساختن شخصیت آنان با تعلیم و تربیت دینی خود که سرآمد همه تعلیم‌های عالم است برویم و دین خودمان را ادا کنیم.

حجت الاسلام والمسلمین محمدی لائینی با بیان این که برخی از شهرهای مازندران هنوز مدارس دوشیفته دارد از این جهت نیاز به مدرسه‌سازی داریم، تا تک‌شیفته شوند، خاطرنشان کرد: بسیاری از مدارس نیز نیاز به نوسازی دارند و باید به معلمانی که از طریق دانشگاه فرهنگیان و تربیت معلم وارد مدارس می‌شوند توجه جدی شود تا معلمان دیندار باشخصیت و دغدغه‌مند داشته باشیم.

نماینده ولی فقیه در مازندران در پایان خواستار برگزاری آزمون و فرصت مجدد برای جذب نیرو در آموزش و پرورش باهدف حفظ نیروهای خوب باقیمانده در حد امکان شد./950/

افشین ایمانی
ارسال نظرات