قائل شدن حق شهروندی و مقابله فرهنگی با بهائیت کلامی نادرست است
حجتالاسلام والمسلمین عباس رفعتی نائینی استاد حوزه علمیه قم در گفتوگو با خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا درباره صحبتهای اخیر آقای علوی بروجردی، پیوند دادن فرقه بهائیت و کرامت انسانی و ذم رفتار مسلمانان با این فرقه ضاله، گفت: قاعدهای فقهی با عنوان کرامت انسانی نداریم تا بتوان به آن استناد کرد.
استاد حوزه علمیه قم ادامه داد: اسلام شهروند درجه یک و دو دارد؛ با صراحت باید گفت که شریعت مقدس اسلام شهروند درجه یک و دو را تعریف کرده است و ما نیز هیچ استنکافی از بیان این مطلب نداریم؛ البته همه ادیان و کشورها برای تمام افراد حقوق شهروندی مساوی قائل نیستند؛ کشورهای غربی و اروپایی هم دروغ میگویند که حقوق شهروندی ما برای همه یکسان است.
وی درباره چگونگی طبقهبندی شهروندان در اسلام ابراز داشت: قانون جزیه برای غیر مسلمانانی است که در کشور اسلامی زندگی میکنند؛ این قانون نشان میدهد شهروندان در ممالک اسلامی به درجه یک و دو تقسیم میشوند؛ شهروند درجه دو با عنوان جزیه بیشتر مالیات میدهد که این وجوه نیز صرف امنیت و شهروندان دیگر میشود.
حجتالاسلام والمسلمین رفعتی نائینی در بیان سومین نکته درباره کرامت انسانی و فرقه ضاله بهائیت اظهار داشت: کرامت هر انسان در آیات و روایات بر اساس ایمان و تقوا تعریف شده است؛ «وَلَقَدْ كَرَّمْنَا بَنِي آدَمَ» را باید در کنار «إِنَّ أَكرَمَكُم عِندَ اللَّهِ أَتقاكُم» دید که تکریم کردن به ایمان و تقوا مقید میشود.
استاد حوزه علمیه قم افزود: از سویی بهائیت، دین یا مذهب نیست؛ بهائیت تنها یک فرقه ضاله سیاسی است که صهیونیسم و یهود آن را بنیاد نهادند؛ خالقان بهائیت در بین تشیع همانها هستند که وهابیت را در بین اهل سنت کاشتند؛ بنابراین این فرقه از ادیان و مذاهبی هم نیستند که طبق قانون به عنوان اقلیت دینی و مذهبی برایشان حقوق شهروندی مساوی با دیگران قائل باشیم.
وی ادعای اینکه بهائیت در جمهوری اسلامی باید برخوردار از تمامی حقوق شهروندی باشد و برخورد با آنها صرفاً فرهنگی باشد را غلط، بیدلیل و نادرست توصیف کرد و گفت: هیچ یک از علمای شیعه چنین ادعایی نکردند و چنین نظری را قبول نداشتند.
حجتالاسلام والمسلمین رفعتی نائینی نظر امام خمینی (ره) درباره بهائیت را ویژه عنوان کرد و افزود: قیام امام راحل به خاطر احیای اسلام بود، بنابراین درباره فرقه ضاله بهائیت و سر کار آمدن عدهای از آنها تذکرات مؤکدی را به مسئولان و علما فرموده بودند؛ به هر حال هیچ عالم شیعی نمیتواند بهائیت را یک مذهب دینی و جزو طوایف مسلمین بداند.
استاد حوزه علمیه قم در پایان تصریح کرد: بنابر تمام مطالبی که مطرح شد، کسی که ادعای احترام برای فرقه ضاله بهائیت را به پشتوانه حقوق شهروندی مطرح کرده است باید نظر خود را تجدید کند که حتماً این کار را خواهد کرد.