۱۴ مهر ۱۴۰۲ - ۱۵:۵۰
کد خبر: ۷۴۳۱۲۸
نماینده ولی فقیه در کاشان:

تکثر شیعه از دستاورد‌های علی ابن باقر است

تکثر شیعه از دستاورد‌های علی ابن باقر است
اصفهان – حجت الاسلام والمسلمین حسینی گفت: تکثر شیعه از زحمات علی ابن باقر(ع) و صبر و استقامت مردم فین و کاشان است و ایشان برای تکثر شیعه در تراز مکتب اهل بیت(ع) تلاش کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، حجت الاسلام والمسلمین سید سعید حسینی پنجشنبه شب در دومین شب مراسم عزاداری مردم فین کاشان شب مراسم سنتی مذهبی قالیشویان درآستان مقدس علی ابن امام محمد باقر(ع) مشهد اردهال کاشان به دستاورد‌های حضور سه ساله علی ابن باقر (ع) در منطقه کاشان اشاره کرد و گفت: مردم متمکن کاشان زمانی که به مدینه آمدند مردم مدینه فقه مالکی داشتند، اما اکثریت آن‌ها شیعه شدند.

نماینده ولی فقیه در کاشان با اشاره به اینکه تکثر شیعه از زحمات علی ابن باقر و صبر و استقامت مردم فین و کاشان است، افزود: علی ابن باقر برای تکثر شیعه در تراز مکتب اهل بیت (ع) به لحاظ کمی و کیفی تلاش کرد.

وی با بیان اینکه امام صادق می‌فرماید، شیعه ما را در سه جا، حفاظت بر نماز، حفظ اسرار ما و مساوات با مومنان امتحان کنید، اظهار داشت: زمان را باید به گونه‌ای مدیریت کرد که بتوان نماز را اول خواند.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی با اشاره اینکه امام صادق (ع) می‌فرماید شیعه را هنگام اسرار ما امتحان کنید، گفت: در اصول کافی بابی به عنوان کتمان اسرار است که امام صادق (ع) می‌فرماید، برخی از شیعیان به نماد‌های اهل سنت توهین می‌کنند که هزینه این‌ها از ناصبی‌ها بیشتر است.

به گفته وی انگلستان تشیع لندنی را ترویج می‌کند و عربستان اجازه نمی‌دهد زیارت عاشورا را به دلیل لعن همراه خود داشته باشد در حالیکه در زیارت عاشورا لعن علنی خلفا نیست اما در عربستان کتب فرقه شیرازی‌ها با لعن علنی وجود دارد.

وی ادمه داد: در انگلستان بالن‌های بزرگ با لعن به نماد‌های اهل سنت که تا چند کیلومتر دورتر به خوبی پیدا است هوا می‌کنند در حالیکه امام صادق (ع) آن را نهی کرده است.

نماینده ولی فقیه در کاشان از انفاق اموال به عنوان سومین علامت شیعه نام برد و افزود: امروز تهیه بسته‌های معیشتی، مشارکت در جشن عاطفه‌ها و تهیه جهیزیه برای مومنین از نشانه‌های شیعه بودن است./۱۳۰۷/

محمد ملک آبادی
ارسال نظرات