۱۶ مهر ۱۴۰۲ - ۱۱:۰۹
کد خبر: ۷۴۳۱۹۶
حجت‌الاسلام ملک‌زاده در گفت‌وگو با رسا:

شهید سلیمانی قهرمان ملی و نجات بخش منطقه و جهان اسلام است

شهید سلیمانی قهرمان ملی و نجات بخش منطقه و جهان اسلام است
عضو هیأت علمی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی با بیان این که خدمات شهید سلیمانی حتی برای دشمنان انقلاب اسلامی نیز پوشیده نیست، گفت: سپهبد سلیمانی به عنوان قهرمان ملی برای مردم ایران و نجات بخش برای منطقه و جهان اسلام است.

حجت الاسلام محمد ملک‌زاده عضو هیأت علمی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، با اشاره به جایگاه شهید حاج قاسم سلیمانی در میان دوستان و دشمنان بیان داشت: این جایگاه به گونه ای است که برای دوست و دشمن کاملا آشکار است و سپهبد سلیمانی به عنوان قهرمان ملی برای مردم ایران و نجات بخش برای منطقه و جهان اسلام بود.

وی افزود: خدماتی که شهید سردار سلیمانی حتی برای دشمنان انقلاب اسلامی کرد - و سبب از بین بردن شر داعش از جهان که خلافت نامشروع آن رفته رفته دامن اروپا را نیز فرا می گرفت- بر کسی پوشیده نیست و اقدامات این شهید بزرگوار همه مردم جهان را از شر داعش و جنایات آنها نجات داد.

عضو هیأت علمی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی خاطرنشان کرد: جایگاه سردار سلیمانی برای مردم ایران بسیار ارزشمند و قابل تقدیر است و اگر گاهی مشاهده می‌کنیم که برخی از تحرکات ناپسند انجام می گیرد، از سوی دشمنان جمهوری اسلامی ایران و دشمنان اسلام است که قطعاً مردم منطقه و مسلمانان موافق این گونه تحرکات نیستند.

حجت الاسلام ملک‌زاده افزود: قطعاً در پشت پرده این قضایا که تحریک می‌کنند تا بر علیه سردار شهید حاج قاسم سلیمانی تحرکاتی به وقوع بپیوندد، دشمنان انقلاب اسلامی هستند؛ کسانی که خواسته یا ناخواسته دنباله رو دشمنان اسلام هستند.

وی با بیان این که اخیرا شاهد برخی حرکات انفعالی در برنامه های سیاسی از سوی دستگاه دیپلماسی هستیم که در قضیه ترک ورزشگاه توسط تیم الاتحاد به دلیل وجود تندیس سردار سلیمانی، مواضع انفعالی داشته است بیان داشت: وزارت امور خارجه تا به امروز نشان داده است که در جایگاه دولت انقلابی عمل می کند؛ اما این دلیل نمی شود که اگر در جایی کاستی و کوتاهی ها وجود داشته باشد، از نقد آن صرف نظر کنیم.

عضو هیأت علمی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی افزود: درباره این اتفاق اخیر، ملت ایران انتظار دارند که دستگاه دیپلماسی ایران هیچ گونه انفعالی از خود نشان ندهد؛ زیرا هرچند سیاست اتخاذ شده با عربستان سعودی، روابط خوب و رو به بهبودی است؛ اما این دلیل نمی شود که اگر کسانی بخواهند به آرمان ها و مقدسات نظام اسلامی  توهین کنند، ما در برابر این قضایا کوتاهی از خود نشان دهیم.

حجت الاسلام ملک‌زاده تاکید کرد: قطعا انتظارها از دستگاه دیپلماسی کشور این است که درباره این گونه قضایا از خود انفعال نشان نداده و ضمن پیگیری حقوق مردم، از آرمان های انقلاب و نظام اسلامی ایران دفاع کند.

عضو هیأت علمی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی با اشاره به پیامدهای کوتاه آمدن دستگاه دیپلماسی کشور در برخورد با این گونه قضایا اظهار داشت: کوتاه آمدن در خصوص این گونه اتفاق‌ها توسط دستگاه دیپلماسی به معنای فتح باب برای جری‌تر شدن بیشتر آنان خواهد بود و سبب خواهد شد تا آنان گام‌های دیگر و بلندتری را بر علیه نظام اسلامی بردارند.

ارسال نظرات