۱۶ مهر ۱۴۰۲ - ۱۲:۱۹
کد خبر: ۷۴۳۲۲۲
نماینده ولی فقیه در کرمانشاه:

مهریه‌های بالا و تشریفات اضافه از موانع ازدواج جوانان است

مهریه‌های بالا و تشریفات اضافه از موانع ازدواج جوانان است
کرمانشاه ـ آیت الله علما تأکید کرد که علاوه بر مهریه‌های گزاف، تشریفات زائد هم مانع از ازدواج آسان می‌شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمانشاه، آیت‌الله مصطفی علما امروز در مراسم جشن وصال و اهدای جهیزیه به ۵۰۰ زوج جوان که امروز در حسینیه ثارالله برگزار شد، اظهار داشت: در قرآن هدف از ازدواج مودت و محبت عنوان شده است.

نماینده ولی فقیه در استان کرمانشاه افزود: ظواهر مسائل مالی، زندگی را حفظ نمی‌کند و موجب پایداری آن نخواهد شد بلکه مودت و محبت سبب قوام زندگی می‌شود.

وی یکی از مهم‌ترین مسائل در ازدواج آسان را پرهیز از تشریفات زائد عنوان کرد و افزود: علاوه بر مهریه‌های گزاف، تشریفات زائد هم مانع از ازدواج آسان می‌شود.

آیت‌الله علما تصریح کرد: در زمان گذشته پدران و مادران ما بیش از ۶۰ تا ۷۰ سال بدون تشریفات زندگی می‌کردند.

وی با بیان اینکه یکی از آسیب‌های زندگی چشم و هم‌چشمی است، خاطرنشان کرد: در زندگی مشکلات و تزاحم وجود دارد اما قیاس کردن با یکدیگر راهکار نیست بلکه باید زندگی را مدیریت کرد.

آیت‌الله علما با اشاره به اینکه فخرفروشی‌های بیجا و تکیه بر روی مسائل دنیویی برای زندگی مشکل‌آفرین می‌شود، گفت: ازدواج ساده و آسان حضرت فاطمه زهرا (س) و امیرالمومنین (ع) بهترین الگو برای جوانان در برگزاری سنت حسنه ازدواج هستند.

نماینده ولی فقیه در کرمانشاه در بخش دیگری از سخنانش به پیروزی فلسطینی‌ها در عملیات‌الاقصی اشاره کرد و گفت: امام راحل از سال ۱۳۴۲ از نابودی اسرائیل سخن گفته بودند./1400/

ارسال نظرات