۱۷ مهر ۱۴۰۲ - ۱۲:۱۲
کد خبر: ۷۴۳۳۳۰
آخرین اخبار از زلزله افغانستان؛

تلفات زلزله هرات به ۲۴۰۰ کشته رسید/ حضور تیم‌های امداد و نجات ایران در مناطق زلزله زده

تلفات زلزله هرات به ۲۴۰۰ کشته رسید/ حضور تیم‌های امداد و نجات ایران در مناطق زلزله زده
درپی زلزله هرات افغانستان تاکنون ۲۴۰۰ نفر جان باخته اند. جمهوری اسلامی ایران هم تیم‌های امداد و نجات و کمک‌های خود را روانه مناطق زلزله زده این کشور مسلمان کرده است.

به گزارش سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه در تماس تلفنی با امیرخان متقی سرپرست وزارت خارجه افغانستان، مراتب همدردی مردم و دولت جمهوری اسلامی ایران را در پی زلزله شنبه، در هرات اعلام کرد.

بنا بر این گزارش، روز شنبه زلزله‌ای در مقیاس ۶.۳ ریشتر در شهر هرات افغانستان رخ داد که در تاجیکستان و ایران نیز احساس شد. در همین خسوص یک مقام مسئول طالبان امروز در این باره اعلام کرد که تعداد تلفات زلزله صبح روز شنبه در هرات به ۲۴۰۰ کشته رسیده است «محمد جانان سائق»، سخنگوی وزارت رسیدگی به حوادث غیرمترقبه دولت موقت افغانستان همچنین گفت که دست کم ۲۰۰۰ تن دیگر هم بر اثر این زلزله مرگبار مجروح شدند.

امیرعبداللهیان در این تماس تلفنی ضمن ابراز همدردی و تسلیت به بازماندگان جانباختگان و آرزوی شفای عاجل برای مجروحان زلزله اعلام کرد: عصر امروز تیم‌های نجات، امداد و کمک‌های ضروری جمهوری اسلامی ایران وارد افغانستان شده و به مناطق زلزله زده رفته‌اند.

بر اساس این گزارش، رئیس جمعیت هلال احمر تایباد در همین خصوص اعلام کرد: گروه ۴۵ نفره امداد و نجات از مسیر مرز دوغارون به مناطق زلزله زده افغانستان اعزام شدند.

سرپرست وزارت خارجه افغانستان در این گفت‌وگوی تلفنی ضمن تشکر از امیرعبداللهیان از همدردی و همراهی مردم ایران با مردم افغانستان و ارسال تیم‌های امدادی و کمک‌های جمهوری اسلامی ایران قدردانی کرد.

گفت‌وگوی تلفنی امیرعبداللهیان با سرپرست وزارت خارجه افغانستان/تلفات زلزله هرات به 2400 کشته رسید

ناصر کنعانی سخنگوی وزارت امور خارجه نیز دیروز در پی وقوع این زمین لرزه با هیأت سرپرستی موقت افغانستان و مردم افغانستان ابراز همدردی کرده بود.

امیرعبداللهیان و امیرخان متقی همچنین با توجه به تحولات روز گذشته در غزه و مقاومت مردم فلسطین در مقابل اشغال سرزمین خود و هتک حرمت مسجد الاقصی توسط صهیونیست‌ها به گفت‌وگو پرداختند.

امیرعبداللهیان دیشب با وزرای خارجه مجارستان و عراق و شب گذشته نیز با هاکان فیدان همتای ترکیه‌ای درباره شرایط در سرزمین‌های اشغالی تلفنی گفت‌وگو کرد. وزرای خارجه ایران و عراق در این گفت‌وگوی‌تلفنی خواستار برگزاری نشست اضطراری سازمان همکاری اسلامی برای بررسی تحولات جاری فلسطین و حمایت از ملت فلسطین در برابر اقدامات تجاوزکارانه صهیونیست‌ها شدند.

رئیس دستگاه دیپلماسی جمهوری اسلامی ایران در رایزنی امشب با امیرخان متقی بر ضرورت اتحاد کشورهای مسلمان در دفاع از مردم مظلوم فلسطین و مسجدالاقصی تأکید کرد.

سرپرست وزارت خارجه افغانستان نیز ضمن تایید نظرات امیرعبداللهیان عنوان کرد: وزارت خارجه افغانستان تحولات غزه را از نزدیک دنبال کرده و در این ارتباط اعلامیه‌ای پرمحتوی و محکم در حمایت از مردم فلسطین و محکومیت اشغالگران صهیونیست صادر کرده است.

ارسال نظرات