۱۸ مهر ۱۴۰۲ - ۱۷:۱۵
کد خبر: ۷۴۳۳۹۱
دری نجف آبادی تاکید کرد؛

لزوم ورود جدی وزارت بهداشت به مسئله جمعیت

لزوم ورود جدی وزارت بهداشت به مسئله جمعیت
نماینده ولی فقیه در استان مرکزی با ییان اینکه اولین دوره مجلس قدام بزرگی را در تاسیس وزارت بهداشت رقم زد، گفت: وزارت بهداشت باید با جدیت به مسئله رشد جمعیت ورود کند.

به گزارش گروه جمعیت و تعالی خانواده خبرگزاری رسا، آیت الله قربانعلی دری نجف آبادی در آیین افتتاح ساختمان سه دانشکده دندانپزشکی، توانبخشی و بهداشت دانشگاه علوم پزشکی اراک با اشاره به حمله فلسطین به اسرائیل اظهار کرد: این حملات قطعا و تنها حاصل ۲۰ درصد کارهای اطلاعاتی صورت گرفته است و امروز دستگاه های امنیتی اسرائیل سیلی بزرگی خورده اند و هیچ گاه چنین وضعیتی را انتظار نداشتند.

وی با بیان اینکه آمار کشته ها و زخمی های اسرائیل کوس رسوایی این رژیم غاصب را به صدا درآورده است، گفت: دنیا این چنین نیست که جنایت کنند و سیلی نخورند. اسرائیل تا امروز رفتار وحشیانه ای داشته و قطعا نباید انتظار داشته باشد که رفتار دیگری را ببیند و امروز، روز خفت برای اسرائیل و افراد افراطی است.

دری نجف آبادی با قدردانی از افتتاح ساختمان این سه دانشکده بیان کرد: ظرفیت استان مرکزی برای پذیرش دانشجو از خارج و تربیت پرستار غنی است و بیمارستان های استان نیز آمادگی حضوری موثر در عرصه درمان دارند، تنها کافی است که نیروی انسانی مورد نیاز تامین شود و با ساخت و تکمیل بیمارستان ولیعصر، زنان و زایمان و فاز سوم آیت الله خوانساری، سرمایه ای عظیم در اختیار استان خواهد بود.

وی تصریح کرد: اولین دوره مجلس شورای اسلامی اقدام بزرگی را در تاسیس وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی رقم زد و امروز می توان با تقویت فضای مجازی، جذب دانشجوی خارجی را تسهیل کرد.

امام جمعه اراک با تاکید بر ورود شرکت های دانش بنیان به تامین تجهیزات پزشکی و لزوم حفظ سرمایه موجود و ایجاد ظرفیت جدید، گفت: سال گذشته ۶ میلیارد دلار گوشی وارد کشور شده است، باید این ارقام را در کشور و به منظور تامین نیازها صرف کرد و بانک ها نیز باید در این راستا برای تقویت شرکت های دانش بنیان نهایت همکاری را داشته باشند.

وی با اشاره به پرداخت ۸۰ میلیارد دلار یارانه در کشور، افزود: باید سرمایه گذاری عظیمی در کشور صورت گیرد. امسال ۶۰ هزار میلیارد تومان برای رتبه بندی معلمین در کشور اختصاص یافته است. اعداد و ارقام بزرگی در کشور هزینه می شود و با همه سختی ها، کشور امروز در شرایط مطلوبی قرار دارد.

دری نجف آبادی با اشاره به لزوم توجه به زادآوری و رشد جمعیت گفت: نرخ باروری در استان مرکزی ۰.۶ درصد است و باید این نرخ تقویت شود. وزارت بهداشت باید به این مسئله با جدیت ورود کند، بیش از ۳۰ درصد جمعیت استان مرکزی بالای ۵۰ سال هستند و باید فکری برای این شرایط صورت گیرد.

امام جمعه اراک با تجلیل از رعایت عفاف و حجاب در دانشگاه علوم پزشکی گفت: زنان ما امانت دار حضرت فاطمه(س) هستند و این حجاب ضامن سلامت و امنیت و عفت است.

ارسال نظرات