۱۹ مهر ۱۴۰۲ - ۱۰:۳۲
کد خبر: ۷۴۳۴۷۴
آیت الله فاضل لنکرانی:

طوفان الاقصی حادثه‌ای است که صحنه سیاست را در دنیا تغییر می‌دهد

طوفان الاقصی حادثه‌ای است که صحنه سیاست را در دنیا تغییر می‌دهد
عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم فلسطین امروز را فلسطین ده سال پیش ندانست و گفت: امروز همه فلسطینی ها با یک عزم راسخ به میدان نبرد آمده‌اند و می‌توانند قدس را آزاد کنند.

به گزارش خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، آیت الله محمد جواد فاضل لنکرانی استاد درس خارج حوزه علمیه صبح امروز در آغاز درس خارج فقه با اشاره به پیروزی اخیر جبهه مقاومت در فلسطین گفت: این روزها حادثه بسیار بزرگی در تاریخ بشریت و تاریخ اسلام رقم می‌خورد، مردم مظلوم فلسطین که متجاوز از 70 سال است مورد اقسام جنایات، قتل و غارت و کشتار کودکان و زنان بی‌گناه و زندانی‌شدن بسیاری از جوانانشان قرار گرفته‌اند، اینک به پا خاسته‌اند، در طول این مدت روز به روز چنگال این رژیم غاصب تیزتر شد و نسبت به مردم فلسطین، رذالت و وحشی‌گری خود را بیشتر نشان داد.

وی با اشاره به نقش انقلاب اسلامی در بیداری مردم آزاده جهان و بخصوص ملّت فلسطین، ابراز کرد: یکی از آثار و برکات بزرگ نظام جمهوری اسلامی ایران زمین گیر کردن رژیم صهیونیستی‌ است که مانع رشد  و تحقق توطئه‌های آنان شد.

آیت الله فاضل لنکرانی افزود: مجاهدان مسلمان و انقلابی‌ فلسطین با الهام‌گیری از انقلاب اسلامی ایران به این سمت حرکت کردند که در منطقه، هسته مقاومت را به وجود آورند، و همه اینها، مرهون تدبیرهای امام خمینی رضوان‌ الله تعالی علیه و پشتکار و جدیّت و عزم راسخ رهبری معظم انقلاب است، اگر انقلاب اسلامی نمی‌شد، معلوم نبود با آن نقشه‌های شومی که برای اسلام و کشورهای اسلامی داشتند، چه بر سر اسلام می‌آوردند.

استاد دروس خارج حوزه علمیه قم با اشاره به اهمیت مسأله فلسطین در امت اسلامی اظهار داشت: امروز از برکت قیام طوفان الأقصی یک هم‌بستگی بسیار گسترده‌ در میان مسلمانان و همه گروه‌های اسلامی در نقاط مختلف دنیا به وجود آمده و همه به راحتی این پیام را می‌دهند که مسأله فلسطین، مسأله‌ی اوّل مسلمان‌هاست و باید این مسأله حل شود.

وی با اشاره به تقابل دو جبهه کفر و ایمان تصریح کرد: اینک از یک سو شاهد وحشی‌گری‌های عجیب هستیم که جبهه کفر را با قتل و غارت‌هایشان در یک طرف قرار می‌دهد و بلافاصله آمریکا همه امکاناتش را در اختیار اسرائیل - که مولود نامشروعش هست- می‌‌‌گذارد و کشورهای اروپایی و بعضی کشورهای دیگر که در ذات با این رژیم پلید مشترک هستند با آن همراهی می‌کنند و از سوی دیگر مسلمانان یک اتحاد و همبستگی خوبی پیدا کرده‌اند.

رئیس مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) با تبریک عملیات پیروزمندانه اخیر مردم فلسطین، تاکید کرد: طوفان الاقصی حادثه‌ای است که صحنه سیاست را در دنیا تغییر می‌دهد و آرام آرام صحنه سیاست بین‌المللی شکل دیگری پیدا می‌کند.

وی با بیان اینکه هدف از مقاومت مجاهدین فلسطینی کاملاً مقدس است، یادآور شد: هدف حفظ اسلام و آزاد کردن قدس شریف و کوتاه‌کردن دست غارتگران از کشورهای اسلامی است، رژیم غاصب اسرائیل، نقشه‌های شومی در سر می‌پروراند و از همان اول، امام خمینی(ره) ‌فرمودند که اینها دنبال از نیل تا فرات هستند.

آیت الله فاضل لنکرانی ادامه داد: روشن است که هدف جوانان غیور و بیدار فلسطین این است که رژیم صهیونیستی از بین برود و باید هم از بین برود، چرا که این از آرمان‌های امام و انقلاب اسلامی است و هر مسلمانی باید این آرمان را داشته باشد.

رئیس مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) با بیان اینکه بر همه واجب است در هر حدّی که می‌توانند به کمک مظلومان فلسطین بشتابند، تصریح کرد: امروز نمی‌شود یک مسلمان، جنایات اسرائیل را بر مردم ستمدیده ببیند و نسبت به آن بی‌تفاوت باشد و بگوید به من چه ارتباطی دارد، ما در بحث جهاد ذبّی که به معنای جهاد برای حفظ اصل اسلام است، گفته‌ایم هرچند جهاد ابتدایی بر زنان و کودکان واجب نیست؛ اما در جهاد ذبی اگر لازم باشد زنان و کودکان هم باید حضور پیدا کنند.

وی افزود: در جهاد ذبی نمی‌شود گفت مرزهای دشمن با ما فاصله دارد و به ما ارتباطی ندارد، بر اساس جهاد ذبی که تمام فقها قائل به آن هستند اگر اساس اسلام در خطر واقع شد هر کسی به هر اندازه‌ای که توان دارد باید تلاش کند.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با اشاره به رشادت‌ها و تدبیر شهید سردار حاج قاسم سلیمانی در تجهیز جبهه مقاومت به انواع ادوات نظامی، ابراز کرد: امام عزیز ما فرمودند که «اسرائیل باید از بین برود» و امروز هم به برکت نظام اسلامی و رهبری مقتدر و دوراندیش، یک نسل جوان قویّ پراراده‌ در فلسطین به حرکت درآمده و با همت‌ آن شهید بزرگوار، سلاح مردم و مجاهدان فلسطین فراتر از سنگ و چوب رفته و به راحتی به موشک و پهپاد دسترسی پیدا کرده‌اند.

وی با بیان اینکه هنوز جبهه‌های شمالی یا کرانه باختری به میدان جنگ با اسرائیل غاصب نیامده‌اند، بیان داشت: فلسطین امروز، فلسطین ده سال پیش نیست، امروز همه فلسطینی ها با یک عزم راسخ به میدان نبرد آمده‌اند و به راحتی می‌توانند این رژیم منحوس را از بین ببرند و قدس شریف را آزاد کنند.

آیت الله فاضل لنکرانی با اشاره به آیه شریفه «وَلاَ تَهِنُوا وَلاَ تَحْزَنُوا وَأَنتُمُ الأَعْلَوْنَ إِن كُنتُم مُّؤْمِنِينَ» اظهار داشت: در مورد وحشی‌گری‌های اسرائیل باید به این آیه قرآن توجه کنیم و بدانیم که اراده‌ی خدا بر این است که مسلمان‌ها دست برتر را داشته باشند و زمان و مقدار این برتری نیز بستگی به همت و تلاش و آگاهی مسلمانان دارد، ان شاء الله این وعده و سنت الهی یعنی تفوق جامعه مسلمین بر کفر و شرک و استکبار به زودی محقق خواهد شد.

ارسال نظرات