۲۱ مهر ۱۴۰۲ - ۱۵:۳۸
کد خبر: ۷۴۳۶۵۶
امام جمعه ساری:

عملیات طوفان‌الاقصی کیان رژیم منحوس صهیونیستی را بر باد داد

عملیات طوفان‌الاقصی کیان رژیم منحوس صهیونیستی را بر باد داد
مازندران - امام جمعه ساری گفت: عملیات طوفان‌الاقصی ضربه سنگینی بر پیکر غاصبان منحوس سرزمین فلسطین وارد کرد و منجر به شکست نظامی صهیونیست ها شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مازندران، حجت الاسلام والمسلمین محمدباقر محمدی لائینی، نماینده ولی فقیه در مازندران امروز در خطبه های این هفته نماز جمعه در مصلی امام خمینی(ره) مرکز استان، اظهار داشت: به فرموده امیرالمومنان(ع) جهاد یکی از درب‌های بهشت است که این درب به‌روی افراد ویژه همچون شهدا، جانبازان و ایثارگران گشوده شده است. همچنین این درگاه به‌روی مجاهدان فلسطینی که این روزها با جنگیدن با دشمن غاصب و ظالم در حال به پا کردن طوفان هستند باز است.

وی با اشاره به تعبیر پیامبر اکرم(ص)، افزود: این جهاد در مقابل صهیونیست‌ها، داعشی‌ها، بعثی‌ها و سایر گروه های تروریستی جهاد کوچک و اصغر است، جهاد با حرام، ناپاکی، زشتی و خواسته‌های درونی جهاد اکبر است که نیاز به تقوا و پرهیزگاری دارد.

حجت الاسلام والمسلمین محمدی لائینی خاطر نشان کرد: باوجود این همه توصیه به جهاد اکبر باز هم می‌بینیم برخی‌ها در زندگی به تقوا توجهی ندارند، راه را نشان دادند، یا نامه نمی خوانیم یا راه نمی‌دانیم، پس بیاییم به این سفارش مکرر اولیای دین یعنی رعایت تقوا و پرهیز از پیروی از هوای نفس توجه کنیم.

نماینده ولی فقیه در مازندران در ادامه سخنان خود به در پیش بودن روز اسکان معلولان و سالمندان اشاره کرد وگفت: این قشر به طور جدی نیاز به توجه داشته و در رابطه با مسکن نیاز به مکانی مناسب دارند.

وی همچنین به روز جهانی ریشه‌کنی فقر و روز جهانی غذا اشاره کرد و افزود: اگر غذا درست مدیریت شود، فقری نخواهند ماند.

امام جمعه ساری با بیان این که در رابطه با غذا در ابتدا باید از اسراف دوری کنیم در حالی که دور ریز زیاد داریم، گفت: میانگین مصرف سوخت، آب و برق و گاز ما از معدل دنیا بسیار بالاتر است و در بحث نگهداری غذا متاسفانه با ناکارآمدی برخی از مسؤولان شاهد فاسد شدن غذاها در انبارها و بنادر هستیم.

وی با اشاره به بارندگی‌های چند روز اخیر، عنوان کرد: این باران‌ها هم همان غذا و روزی خدا است، اینکه از این آب باران استفاده کرده و پس انداز می‌کنیم مهم است، پس انداز تنها مادی نیست، آب‌بندان‌های ما اگر لایروبی شوند سدها در زمستان پرآب می شوند و آب بلااستفاده به دریا نرود؛ اما معدل جمع آوری آب‌های روان در مازندران از میانگین کشوری پایین‌تر است، آب‌منطقه‌ای و جهاد کشاورزی باید این موارد را جدی بگیرند ما هم بارها تذکر داده‌ایم.

حجت الاسلام والمسلمین محمدی لائینی با بیان این که در مقابل غاصب دو راهبرد وجود دارد، راهبرد نخست را صبر عنوان کرد که با زبان خوش همراه است که جواب نمی دهد، ادامه داد: راهبرد دوم این است که با مقاومت پیش رفته و دشمن را از خانه بیرون کنند که با قیام و دست به شمشیر شدن همراه است که این روایت متعلق به قومی است که بعد از دوران پیامبری حضرت موسی(ع) روی کار آمدند که در سرزمین فلسطین عملی و با موفقیت همراه بود.

نماینده ولی فقیه در مازندران در ادامه گفت: بعد از انقلاب اسلامی ایران جریان فلسطین بعد از دوره‌هایی که روبه خاموشی می‌رفت، دوباره جان گرفت و امروز در ادامه جریان مقاومت، عملیات طوفان الاقصی ضربه سنگینی بر پیکر غاصبان منحوس سرزمین فلسطین وارد کرد و منجر به شکست نظامی شد که رژیم صهیونیستی در مقابل دست به اقدامات رذیلانه و ناجوانمردانه‌ای همچون کشتار کودک و زن و غیرنظامیان و تحریم و محاصره کردن مسجد الاقصی زدند.

وی همچنین با بیان اینکه عملیات اخیر کیان رژیم منحوس اسرائیل را بر باد خواهد داد، بیان داشت: ما از این عملیات حمایت و بعد از اقامه نماز جمعه در راهپیمایی حمایت از عملیات طوفانی، الاقصی شرکت خواهیم کرد.

افشین ایمانی
ارسال نظرات