۱۳ بهمن ۱۳۸۸ - ۱۳:۱۷
کد خبر: ۷۴۳۷۷
آیت الله حیدری:

حوادث روز عاشورا، نشان دهنده سقوط دشمنان‌ انقلاب و ولایت فقیه بود

خبرگزاری رسا ـ نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری گفت: حوادث روز عاشورا، نشان دهنده سقوط آزاد دشمنان اسلام، انقلاب و ولایت فقیه بود.
آيت الله حيدري
نماينده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبري


به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، آیت الله محسن حیدری نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری، روز گذشته در مراسم تجدید بیعت با مقام معظم رهبری و آرمان‌های امام خمینی(ره) که در مسجد اعظم اهواز برگزارشد، با تبریک آغاز دهه فجر و فرارسیدن سی و یکمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، ولایت فقیه را هدف و شعار اصلی امام خمینی(ره) عنوان کرد و گفت: همه فقهای شیعه بدون استثناء قائل به ولایت فقیه هستند و اجماع کرده اند که فقیه عادل، امین، جامعه الشرایط که از او به مجتهد تعبیر می شود، در عصر غیبت از همه ائمه معصومین(ع‌) در همه زمینه‌ها به صورت مطلق نیابت داشته و در واقع در جایگاه امام زمان و امیرالمومنین(ع‌) نشسته است.

آیت الله حیدری ادامه داد: امام خمینی(ره) تنها کسی بود که توانست بحث ولایت فقیه را به صورت جامع و در قالب تشکیل حکومت ‌به مرحله اجرا درآورد‌.

امام جمعه موقت اهواز بزرگ‌ترین هنر و نبرد امام راحل را تشکیل حکومت اسلامی با محوریت ولی فقیه عنوان کرد و بیان داشت: موفقیت امام در پیاده‌سازی این اندیشه والا دلایل متعددی داشت؛ اما عمدتاً ایمان، اعتقاد، خلوص، بیداری و هوشیاری ملت شریف ایران عامل توانایی و اقتدار امام برای اجرای این مطلب بود.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری به ارمغان های تشکیل نظام جمهوری اسلامی براساس محور ولایت فقیه برای ملت اشاره کرد و افزود: تحول عمیق سیاسی، اجتماعی، فرهنگی، اقتصادی و مخصوصاً شکوفایی استعدادها که زمینه ساز پیشرفت، ترقی و عزت مندی ملت ایران در دنیا شده، یکی از برکات نظام اسلامی و ولایت فقیه است.

وی ادامه داد: بیداری ملت‌‌ها و انتفاضه‌هایی که علیه ظلم صورت گرفته از دیگر تحولاتی است که به سبب پیروزی انقلاب اسلامی در جهان ایجاد شده است.

آیت الله حیدری به چالش کشیده شدن الگوهای غرب، استکباری و صهیونیست اشاره ‌و خاطرنشان کرد: دشمنان و صهیونیسم در آستانه سقوط هستند، این امر خارج از بزرگ‌نمایی، و جدی است، از این رو استکبار جهانی در مقابل این نظام دست به حربه برده و با راه اندازی جنگ تحمیلی، تحریم های اقتصادی و توطئه های مختلف به دنبال غلبه بر این نظام بوده اند، اما همواره شکست خورده اند.

امام جمعه موقت اهواز جنگ نرم را فاز دیگری از توطئه های دشمن علیه نظام جمهوری اسلامی عنوان کرد و افزود: دشمن با ناکامی فتنه اخیر در کشور، بار دیگر در جنگ نرم که بیست سال از آغاز آن می گذرد، شکست خورد، بنابر این گیج شده و دست به حرکاتی می زند که نامعقول، دیوانه وار و مذبوحانه است.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری سخنان سران استکبار در حمایت از فتنه اخیر را غیر معقولانه خواند و گفت: توهین به روز عاشورا و سردادن شعارهای ساختارشکنانه، حرکاتی دیوانه وار و نماینگر شکست دشمنان و اقتدار نظام اسلامی بود.

وی دلیل شکست دشمن را رویارویی با مردمی دیندار، با ایمان و ولایتمدار عنوان کرد و ادامه داد: حضور چهل میلیونی مردم در انتخابات ریاست جمهوری، پتکی بود که بر سر دشمنان فرود آورده، آنها را گیج کرد و این حرکات علامت گیجی و سردرگمی آنها است.

آیت الله حیدری با اشاره به حضور حماسی مردم در راهپیمایی نهم دی ماه‌ خاطرنشان کرد: راهپیمایی 22 بهمن امسال پتک دیگری خواهد بود که بر سر دشمنان‌ و آنان را ناکام خواهد کرد.

امام جمعه موقت اهواز در خصوص فتنه روز عاشورا اظهارداشت: حوادث و وقایعی که در روز عاشورا صورت گرفت، نشان دهنده سقوط آزاد دشمنان اسلام، انقلاب و ولایت فقیه بود./945/پ202/س

ارسال نظرات