۲۶ مهر ۱۴۰۲ - ۱۶:۰۹
کد خبر: ۷۴۴۰۸۴
نماینده ولی فقیه در مازندران:

طرح ولایت، عصاره هفتاد سال تلاش علامه مصباح یزدی بود

طرح ولایت، عصاره هفتاد سال تلاش علامه مصباح یزدی بود
مازندران - نماینده ولی فقیه در مازندران گفت: علامه مصباح موفق به کشف روابط حوزه‌های گوناگون مختلف دینی با خروجی طرح ولایت شدند و این عصاره ۷۰سال تلاش ایشان است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مازندران، حجت الاسلام والمسلمین محمدباقر محمدی لائینی، نماینده ولی فقیه در مازندران امروز در همایش علامه مصباح یزدی که در شهرستان فریدونکنار برگزار شد، ضمن تسلیت از حوادث و مصائب شهادت مظلومان بی‌پناه از سوی دژخیمان صهیونیست این ظالمان کینه‌توز، گفت: تنها یکی از جنایت های این رژیم خونخوار، بمباران بیمارستانی بود که در پی آن بیش از هزار نفر بیمار و افراد دیگر به خاک و خون غلطیدند.

وی با بیان این که امروز ندای یا للمسلمین از سرزمین قدس و غزه به گوش جهانیان به‌خصوص مسلمین بلند است و می‌رسد، افزود: همه ما وظیفه داریم حمایت کنیم، امروز در ایران اسلامی داوطلبان بسیاری آماده رفتن به غزه هستند و این رفتار ریشه در همان روحیه انقلابی زنده و بالنده در بین ملت بزرگ ایران اسلامی است.

حجت الاسلام والمسلمین محمدی لائینی با اشاره به برگزاری تجمع در محکومیت از ظلم به مظلومان فلسطینی در شهرهای مازندران، تصریح کرد: این همایش بین المللی در پاسداشت افکار بلند استاد نام‌آشنا و نام‌آور علامه آیت الله مصباح یزدی است که در محور سیره‌شناسی این بزرگوار در حوزه مطالعات اسلامی به همت نهادهای برگزارکننده برگزار شد.

نماینده ولی فقیه در مازندران از دکتر علی مصباح فرزند علامه مصباح یزدی باعنوان یک شخصیت فرهیخته علمی یاد و بیان کرد: خوشبختانه پس از آن استاد ارزشمند هم موسسه به‌خوبی می‌چرخد و هم با جا گذاشتن دو آقازاده دانشمند فرهیخته درب این مکتب همچنان باز است.

وی افزود: یکی از ویژگی‌های مطالعات علامه مصباح این بود که ایشان در فکر یافتن ارتباط منطقی بین حوزه‌های مختلف تعالیم و معارف دینی بودند.

حجت الاسلام والمسلمین محمدی لائینی با اشاره به بازدید علامه مصباح یزدی از یکی از مؤسسات مطالعات اسلامی، اضافه کرد: در این بازدید فرمودند که در معارف دین سه بخش اعتقادات، اخلاق و احکام وجود دارد، اما تعالیم دین در درون خودشان دارای یک ارتباط منطقی روشن و اساسی هستند.

نماینده ولی فقیه در مازندران با اشاره به این که علامه موفق به کشف روابط حوزه‌های گوناگون مختلف دینی با خروجی طرح ولایت شدند و این عصاره ۷۰ سال تلاش است که در شش حوزه دسته بندی شده است، گفت: معرفت شناسی، خداشناسی، انسان‌شناسی، فلسفه اخلاق، فلسفه حقوق و فلسفه سیاست؛ تا پایانش فلسفه ولایت فقیه که با نگاه سیستماتیک به معارف دینی به کشف روابط حوزه‌های مختلف و دسته‌بندی و طبقه‌بندی همراه است از جمله این شش محور است.

وی با اشاره به سخنان علامه مصباح یزدی، گفت: ایشان 70 سال کار علمی را در قالب طرح ولایت که در طول هفت هفته به اساتید و طلاب آموزش داده می‌شود، ارائه داد و آن را قدمی در زنده نگه داشتن نور یا همان اسلام دانست./950/

افشین ایمانی
ارسال نظرات