۲۷ مهر ۱۴۰۲ - ۱۳:۱۹
کد خبر: ۷۴۴۱۶۰
فرماندار مهریز در جمع طلاب:

لباس مقدس روحانیت برای ما محترم است/ نیازمند نظرات و همراهی طلاب و فضلا هستیم

لباس مقدس روحانیت برای ما محترم است/ نیازمند نظرات و همراهی طلاب و فضلا هستیم
دهقان گفت: لباس روحانیت برای ما مقدس است و احترام ویژه ای برای آن قائل هستیم و امیداوریم بتوانیم از قدرت نفوذ شما در مردم منطقه بهتر استفاده نماییم.

به گزارش سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، دکتر محمد دهقان بنادکی، فرماندار مهریز در جلسه طلاب و فضلای مهریزی مقیم قم که در سالن اجتماعات جامعه مدرسین برگزار شد، جنایات اسرائیل جنایتکار در غزه را محکوم کرد و اظهار داشت: ما در ابتدای شروع کار در فرمانداری مهریز، به بررسی بخش های گوناگون پرداختیم تا با شناخت بهتر بتوانیم به انجام وظایف بپردازیم.

وی ابراز داشت: پس از بررسی ها، متوجه شدیم پروژه های نیمه کاره زیادی در مهریز وجود دارد و دستور دادیم هیچ پروژه جدیدی کلنگ نخورد و فقط پروژه های نیمه کاره به سرانجام برسد.

فرماندار مهریز خاطرنشان ساخت: متأسفانه یکی از نواقص در شهرستان مهریز، پروژه های فرهنگی بوده است که تقریبا صفر بوده و کار مناسبی انجام نشده بود؛ اما در این مسئله ورود پیدا کرده و بحمدالله کارهای خوبی شروع شده است.

سخنران این جلسه بیان داشت: ما در شهرستان مهریز، در مسائل فرهنگی ضعف داشتیم و تلاش کردیم اتفاقات خوبی در این زمینه رقم بخورد که یکی از آنان، ایجاد قرارگاه فرهنگی در شهرستان بوده است.

دکتر دهقان اظهار داشت: امروز نیازمند اتحاد، همدلی و رفاقت هستیم تا بتوانیم از مشکلاتی که در هر شهرستانی وجود دارد و در مهریز هم هست، رهایی پیدا نماییم.

وی ابراز داشت: فرماندار ردیف بودجه فرهنگی ندارد و در این زمینه در مضیقه هستیم؛ اما از جاهای مختلف، بودجه دریافت می کنیم تا بتوانیم در مسائل فرهنگی و هنری خرج نماییم.

فرماندار مهریز خاطرنشان ساخت: ما برای لباس روحانیت که برای ما مقدس است، احترام ویژه قائل هستیم و امیداوریم بتوانیم از قدرت نفوذ شما در مردم منطقه بهتر استفاده نماییم.

سخنران این جلسه بیان داشت: ما احتیاج به نظرات، انتقادات و پیشنهادات شما داریم و نظرات شما را با جان و دل پذیرا هستیم و خواهان کمک شما هستیم.

دکتر دهقان اظهار داشت: جشنواره های گوناگونی در مهریز برگزار می شود که برای همه آنان پیوست فرهنگی برنامه ریزی شده است.

وی ابراز داشت: امروز نیازمند حضور افراد انقلابی در وسط میدان هستیم و اگر میدان را خالی کنیم، افراد دیگری آن را پر خواهند کرد.

فرماندار مهریز در پایان به برخی از سوالات طلاب و فضلا درباره مسائل فرهنگی شهرستان پاسخ داد.

لباس مقدس روحانیت برای ما محترم است/ نیازمند نظرات و همراهی طلاب و فضلا هستیم

حجت الاسلام محمدی احمدآبادی نیز در این جلسه به ایراد سخن پرداخت و گفت: ما نباید عنوان یزدی بودن

خود را فراموش کنیم؛ چراکه یزد، بزرگان بسیاری داشته و مردم بر روی آن حساب می کنند.

وی اظهار داشت: زمانی در نجف خدمت امام خمینی (ره) رسیده و درخواست موعظه از ایشان داشتم که اینگونه توصیه کردند: «انسان باید مفید مردم باشد؛ سعی کنید مفید مردم باشید».

این استاد اخلاق ابراز داشت: ما باید خود را، مردم را و وظیفه را شناخته و خدا، قرآن، دعا، همسایه را فراموش نکنیم؛ هیچ عذری پذیرفته نیست و این توان در ما وجود دارد.

حجت الاسلام محمدی احمدآبادی خاطرنشان ساخت: خدمت به مردم بسیار مهم است و باید برای این مسئله، تمام توان و تلاش خود را داشته باشیم.

وی بیان داشت: مرحوم سید کاظم یزدی از بزرگان یزد بوده که باید احوالات ایشان مطالعه شده و در مرحله عمل انجام دهیم.

این استاد اخلاق اظهار داشت: در خدمت به مردم، تفاوتی بین طلبه و غیرطلبه نیست و همه باید در این مسیر حرکت کنند و تلاش نمایند.

حجت الاسلام والمسلمین محمدی احمدآبادی در پایان ابراز داشت: ما مورد عنایت حضرت حجت (عج) هستیم و نباید ایشان را فراموش کنیم.

حجت الاسلام دهقان، نماینده طلاب و فضلای مهریز نیز در ابتدای این جلسه اظهار داشت: عمده دغدغه طلاب و فضلا، مباحث تبلیغی و فرهنگی است و مسئولان محترم باید پشتیبانی های لازم را از مبلغان داشته باشند تا بتوان در این مسیر به خوبی حرکت کرد.

وی ابراز داشت: فراهم سازی بستر تبلیغ در تفرجگاه ها برای مبلغان از گذشته شروع شده؛ اما انتظار داریم حمایت های لازم همچنان ادامه داشته باشد و شاهد حضور مستمر روحانیون و مبلغان باشیم.

نماینده طلاب مهریز خاطرنشان ساخت: مبلغان مهریزی مقیم قم آمادگی همکاری تبلیغی و فرهنگی با مسئولان شهرستان را دارند و نیازمند همکاری های بیشتر و بهتر هستیم.

مدیر گروه تبلیغی شهدای روحانی مهریز نیز در این جلسه به ارائه گزارشی از فعالیت های این گروه تبلیغی پرداخت.

ارسال نظرات