۲۸ مهر ۱۴۰۲ - ۱۵:۲۱
کد خبر: ۷۴۴۱۹۷
نماینده ولی فقیه در مازندران:

دشمنان از هر فرصتی برای ضربه زدن به جایگاه روحانیت استفاده می کنند

دشمنان از هر فرصتی برای ضربه زدن به جایگاه روحانیت استفاده می کنند
مازندران - نماینده ولی فقیه در مازندران با بیان این که صیانت بر مجازات اولویت دارد بر ضرورت توجه به اقدامات صیانتی در طلاب و روحانیان تأکید کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مازندران، حجت الاسلام والمسلمین محمدباقر محمدی لائینی، نماینده ولی فقیه در مازندران در دیدار دادستان ویژه روحانیت مازندران و گلستان با اشاره حرمت لباس روحانیت، گفت: ضعف معیشت، مسائل فرهنگی، فضای مجازی و جنگ نرم همانطور که می‌تواند در بین عامه مردم تأثیرات منفی خودش را بگذارد بر روی خانواده‌های متدین و روحانی نیز اثر کند.

وی با بیان این که حفظ موضع فرزندان طلاب امروز خیلی مهم‌تر از پنجاه سال قبل است، افزود: فضای تعبدی، پذیرشی و احترامی که در بین طلاب وجود داشت و در سلامت آنان نیز مؤثر بود دیگر کمرنگ شده و روحیه استقلال‌طلبی و مطالبه‌گری جایش را گرفته است.

حجت الاسلام والمسلمین محمدی لائینی در ادامه سخنان خود گفت: هر ارگانی حفاظتی دارد جامعه روحانیت نیز باید حفاظت داشته و در کنار آن نیز باید صیانت هم وجود داشته باشد.

نماینده ولی فقیه در مازندران با تأکید براین که حفظ جایگاه روحانیت در جامعه از اهمیت بالایی برخوردار است، تصریح کرد: طلاب حوزه های علمیه نیز باید در حفظ و حراست از لباس مقدس روحانیت همه توان خود را بکار گیرند.

امام جمعه ساری با بیان این که امروز دشمنان اسلام و انقلاب از هر فرصتی برای ضربه زدن به جایگاه روحانیت استفاده می کنند، ادامه داد: این شرایط، رسالت طلاب و روحانیان حوزه را در حفظ و حراست از لباس مقدس روحانیت سنگین تر می کند.

حجت الاسلام والمسلمین محمدی لائینی با تأکید براین که سبک زندگی، رفتار و گفتار طلاب و روحانیان باید الگویی برای عموم جامعه باشد، خاطرنشان کرد: طلاب و روحانیان به عنوان مبلغان اصلی دین در جامعه، باید رفتار و گفتارشان تبیین کننده حقایق دینی باشد./950//

افشین ایمانی
ارسال نظرات