۰۳ آبان ۱۴۰۲ - ۰۹:۴۷
کد خبر: ۷۴۴۴۷۰
امام جمعه شهرستان سرپل ذهاب تأکید کرد؛

لزوم تجلیل از فداکاری، مقاومت ‌و ایثار بانوان در عرصه دفاع مقدس

لزوم تجلیل از فداکاری، مقاومت ‌و ایثار بانوان در عرصه دفاع مقدس
کرمانشاه ـ حجت الاسلام ساداتی گفت: علی رغم گذشت ۴۰ سال از آغاز جنگ تحمیلی، هنوز آنچنان‌که ‌شایسته ‌است ‌از فداکاری، مقاومت ‌و ایثار زنان ‌سخن‌ به‌ میان‌ نیامده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمانشاه، حجت الاسلام سیدمحمدعلی ساداتی امروز در این دیدار با خانم حیدری، پیشکسوت و رزمنده دفاع مقدس با نقل فرازی از فرمایشات گهر بار امام خمینی(ره) درباره نقش‌ زنان در دفاع ‌مقدس‌ اظهار داشت: «پیروز و سرافراز باد نهضت ‌اسلامی‌ زنان ‌معظم‌ ایران، افتخار بر این ‌قشر عظیمی ‌که ‌با حضور ارزشمند و شجاعانه ‌خود در صحنه ‌دفاع، میهن ‌اسلامی‌ و قرآن‌کریم ‌و انقلاب ‌را به ‌پیروزی‌ رسانده است».

امام جمعه شهرستان سرپل ذهاب ایثارگری های آگاهانه زنان را در عرصه دفاع، مایه مباهات تاریخ دانست و گفت: علی رغم گذشت ۴۰ سال از آغاز جنگ تحمیلی، هنوز آنچنان‌که ‌شایسته ‌است ‌از فداکاری، مقاومت ‌و ایثار زنان ‌سخن‌ به‌ میان‌ نیامده ‌است. 

این استاد حوزه علمیه بیان کرد: صبوری و شکیبایی خانواده های معزای شهدا در زمان جنگ تحمیلی قابل تقدیر است و ما مدیون آنها هستیم.

حجت الاسلام ساداتی گفت: بدون تردید افتخارات بزرگ این شهرستان حاصل ایثاروازخودگذشتگی مادرانی است که علاوه بر ایفای نقش اجتماعی وخانوادگی فرزندان برومندشان را با شیره جان خود پرورانده و سخاوتمندانه یا در راه دفاع از آرمانهای نظام اسلامی تقدیم و یا در عرصه کار و تلاش سازنده منشا پیشرفت وتوسعه شده اند.

در ادامه صدراله بابلی، فرماندار سرپل‌ذهاب در ادامه این دیدار گفت: شهدای ما مظهر عرفان و عاشق خداوند بودند و با معرفتی که به ذات الهی داشتند به بالاترین درجه قرب الهی رسیدند و فداکاری و ایثار شهدا موجب ماندگاری اسلام و انقلاب شده است.  

 وی همچنین ضمن توصیه حمایت از انقلاب و رهبری و ادامه دادن راه امام راحل و شهدا بیان کرد: راه خیر و سعادت رسیدن به نقطه اوج یعنی سربازی حضرت ولی عصر(عج) است.   

فرماندار سرپل ذهاب گفت: خانواده های معظم شهدا الگوهای بارزی از صبر و مقاومت در برابر سختی ها هستند که حضور در کنار آنها برای مسئولین مایه دلگرمی و تقویت روحیه خواهد شد./1400/   

ارسال نظرات