۰۳ آبان ۱۴۰۲ - ۱۵:۵۳
کد خبر: ۷۴۴۵۲۴
نماینده ولی فقیه در کاشان:

خداشناسی از راه‌های ایجاد اخلاص بیشتر است

خداشناسی از راه‌های ایجاد اخلاص بیشتر است
اصفهان – حجت الاسلام والمسلمین حسینی ارتقای توحید و خداشناسی را یکی از راه‌های ایجاد اخلاص بیشتر دانست وگفت: شیعه با اخلاص اهل دنیا و دنیاطلبی نیست.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، حجت الاسلام والمسلمین سید سعید حسینی ظهر امروز در جمع نمازگزاران مسجد حضرت رباب گفت: ارتقای توحید و خداشناسی یکی از راه‌های ایجاد اخلاص بیشتر در کار‌ها است.

وی با اشاره به اینکه خداوند در سوره ماعون نمازگزاران را مورد خطاب و عتاب شدید قرار می‌دهد، افزود: خداوند در این آیه می‌فرماید، کسانی که در نماز خود ساهون هستند به شدت مورد مؤاخذه قرار می‌گیرند.

نماینده ولی فقیه در کاشان اظهار داشت: کسی که می‌تواند نماز خود را اول وقت بخواند اما عمدا نمی‌خواند و کسانیکه برای خواندن نماز غفلت و توجه به نماز ندارند، ساهون هستند.

وی به برخی از عوامل ایجاد ریا در انسان اشاره کرد و افزود: عامل اصلی ریا در انسان ضعیف بودن توحید است به همین دلیل می‌خواهد عمل خود را به دیگران نشان دهد و این در حالی است که اگر توحید قوی داشته باشیم و باور کنیم خدا اعمال انسان را می‌بیند هیچ ریایی وجود نخواهد داشت.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی به لزوم ارتقای اخلاص و توحید و خداشناسی تأکید کرد و گفت: اخلاص معیار شیعه است و یکی از مصداق های اخلاص را می‌توان امام خمینی (ره) معرفی کرد که با انقلاب خود جهان را متحول کرد چرا که این تحول عظیم جهانی را نمی‌توان با قدرت ظاهری انجام داد.

وی با بیان اینکه شیعه با اخلاص داری صفاتی در باب معرفت و مجاهدت است و در میدان جهاد از یکدیگر سبقت می‌گیرند و در باب محبت نیز مظهر مهر و عطوفت است، اظهار داشت: شیعه با اخلاص، اهل دنیا و دنیاطلبی و نان و نام و شهرت نیست، بلکه اهل صدق و صداقت و اخلاص است./۱۳۰۷/

محمد ملک آبادی
ارسال نظرات