۱۱ آبان ۱۴۰۲ - ۱۱:۴۳
کد خبر: ۷۴۴۹۵۴
حجت الاسلام والمسلمین جهانگیری مطرح کرد؛

اهمیت تربیت و جایگاه آن در دانشگاه رضوی

اهمیت تربیت و جایگاه آن در دانشگاه رضوی
رئیس دانشگاه علوم اسلامی رضوی در نشست صمیمی با دانشجویان رشته علوم قرآن و حدیث مسئله تربیت در کنار تحصیل را مطرح، و بر اهمیت و جایگاه آن در نظر مدیریت دانشگاه تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان رضوی، نشست صمیمی دانشجویان مقاطع مختلف رشته علوم قرآن و حدیث با حجت الاسلام والمسلمین دکتر جهانگیری، رئیس دانشگاه رضوی در سالن شهید سلیمانی برگزار شد.

در این نشست حجج اسلام امامی، معاون آموزش و تحصیلات تکمیلی و جلائیان، مدیر گروه علوم قرآن و حدیث دانشگاه رضوی نیز ضمن بیان نکات مورد نظر،  پاسخگوی سوالات دانشجویان بودند.

مسائلی مهمی همچون لزوم محوریت تربیت در برنامه‌های مختلف دانشگاه، توجه ویژه به امر مجتهد پروری که از اهداف دانشگاه بوده، ایجاد مشوق‌های علمی برای دانشجویان، تبیین دقیق هدف رشته و آینده آن و نیز افق‌های پیش روی رشته علوم قرآن و حدیث در این نشست صمیمی مطرح شد.

از دیگر مسائل می توان به توجه ویژه به جایگاه حقیقی رشته به منظور تقویت روحیه، ایجاد امید و انگیزه برای ادامه تحصیل در این رشته و دانشگاه، و برنامه‌ریزی به منظور تشویق دانشجویان فعال و مستعد مانند امکان انتخاب واحد بیشتر و مواردی در رابطه با گروه و رشته اشاره کرد.

رئیس دانشگاه رضوی نیر در این نشست با تاکید بر اهمیت تربیت و جایگاه آن، بحث تربیت را از دغدغه های تولیت محترم و مدیران دانشگاه برشمرد.

وی در ادامه به برنامه‌های تشویقی که برای دانشجویان مستعد و کوشا در نظر گرفته شده اشاره کرد و بر جدیت در تحصیل و تهذیب و فعالیت های علمی تاکید کرد.

در این نشست صمیمی معاون آموزش دانشگاه به بیان موفقیت‌های دانشگاه در حوزه‌های مختلف علمی و پژوهشی پرداخت و سپس مدیر گروه علوم قرآن و حدیث نیز به سپهر عالی رشته اشاره و از موفقیت‌های دانش آموختگان رشته علوم قرآن و حدیث سخن گفت./933/

جواد رستمی
ارسال نظرات